Cele 850 de tichete de intrare pentru meciul de la Ljubljana au fost distribuite astfel: 150 de bilete pentru galeriile Stelei, Rapidului si cea dinamovista, 225 de bilete au fost vandute individual, 150 au fost date agentiei Visit, 70 au fost rezervate programului VIP, iar restul au fost impartite in mod aproape egal altor agentii de turism. In prezent, cinci pretendenti sunt pe lista de asteptare. Pentru cele 70 de invitatii VIP s-au inscris 41 de persoane. Au mai ramas 25 de locuri in avionul nationalei, care costa 400 $ transportul si intre 80 si 290 $ serviciile la sol.
Partida de baraj pe care nationala de fotbal a Romaniei o disputa in deplasare in compania Sloveniei, la Ljubljana, e pe cale sa nu poata fi urmarita in direct la televizor. Pare incredibil, dar ceea ce se anunta a fi zilele trecute doar un zvon e foarte posibil sa se transforme in realitate.
Vinovata pentru aceasta stare de lucruri este compania germana UFA-Sports, detinatoarea la zi a drepturilor de televizare a meciurilor pe care reprezentativa Sloveniei le disputa pe propriul teren. Firma de mare calibru in aria marketingului sportiv, UFA-Sports e implicata foarte tare in fotbal si in sporturile cu motor, practicand preturi de nivel european pentru clientii sai din domeniu. Nemtii cer 130.000 $ pentru ca fanii tricolorilor sa poata vedea barajul, suma considerata a fi foarte mare de toti responsabilii sectiunilor sportive de la cele mai importante televiziuni autohtone.
Cand PRO TV si TVR se cearta, pierde toata lumea
Negocierile au demarat de cateva saptamani, dar partea germana nu e dispusa sa-si diminueze pretentiile. Cristoph Lang, directorul lor pentru relatia cu Europa de Est, este plecat intr-o calatorie de afaceri, urmand sa se intoarca la sediu saptamana viitoare. Singurul raspuns pe care l-am primit ieri de la UFA-Sports a fost un evaziv „va vom tine la curent”, spus de secretara domnului respectiv.
Pe de alta parte, exista un zvon – neconfirmat – cum ca la acest pret s-a ajuns din cauza relatiilor tensionate dintre cei de la PRO TV si TVR, primii umfland artificial potul ca razbunare fata de esecurile suferite in ultima vreme in fata televiziunii publice. Aceasta din urma si-a adjudecat transmisiile Marilor Premii de Formula 1 si este pe cale sa preia si meciurile nationalei Romaniei de pe teren propriu pe urmatorii trei ani.
Ce spun responsabilii principalelor televiziuni din Romania.
Gabriel Stanescu, redactor-sef al departamentului Sport din TVR: „In comparatie cu returul de la Bucuresti, cotat la 30.000 $, suma pentru jocul tur este imensa, cu toate ca se anunta o audienta-record. Chiar si 100.000 de dolari – bani pe care am fi dispusi sa-i dam – reprezinta foarte mult, in conditiile in care din publicitate am putea acoperi doar visand frumos 50.000 de dolari. Inca de vineri asteptam un raspuns de la UFA-Sports, iar vremea trece si nu e bine, pentru ca timpii respectivi trebuie vanduti. In plus, nu stim ce sa facem, pentru ca perioada de desfasurare a partidei (sambata, 10 noiembrie, de la ora 20.00) se va suprapune cu emisiunea „Surprize, surprize”, care ar fi reprogramata. Cei de acolo au socotelile lor, trebuie sa respecte rezervarile la avioane, sa negocieze reclamele etc.”.
Costi Mocanu, sef al departamentului Sport din PRO TV: „Nu se pune problema sa transmitem. Un minut de publicitate la audienta maxima ajunge la 4.000 $ cu discount-uri. Ar trebui sa avem o jumatate de ora de reclame, dar incalcam legea. Pretul cerut e la nivel occidental, unde minutul de publicitate costa de cel putin zece ori mai mult ca la noi”.
Dumitru Graur, director Sport la Corporatia Intact: „Antena 1, la fel ca oricare televiziune privata, nu poate intra intr-o asemenea disputa. Piata de profil de la noi nu poate suporta un asemenea efort de transmisie. Meciul ar trebui transmis de televiziunea de stat, care ar trebui sa aiba obligatii mai mari fata de cetatenii care platesc abonamente”.