Da, stim ca va intereseaza, cel putin la nivel informativ, daca nu si „posesiv”. Asa ca am adunat toate informatiile de la debutul oficial al lui Mercedes E-Klasse si le-am pus intr-un singur articol… Adica un fel de enciclopedie, doar ca putin mai mare…
Designul… cei de la Mercedes au optat pentru imaginea traditionala E-Klasse, cu doua blocuri optice. Aparent, acest lucru confera sedanului „un plus de masculinitate, inspirata de curentul cubist” – cuvinte din comunicatul de presa… Daca iti place Pablo Picasso, ar cam trebui sa-ti placa si asta…
Motoarele… le-am mai trecut o data in revista, dar acum avem informatii si mai complete + datele despre „Kaiserul” E 63 AMG. Rabdare, rabdare… incepem „de jos” si de la Diesel. E200 CDI – 136 CP; 5,3 l/100km, E220 CDI – 170 CP; 5,3 l/100 km, E250 CDI – 204 CP; 5,3 l/100 km; 139 g CO2/km, E350 CDI – 211 sau 231 CP, BLUETEC sau BlueEFFICIENCY. In tabara „benzinarilor”, E200 CGI – 184 CP, 6,8 l/100 km, E250 CGI – 204 CP, 310 Nm, 7,4 l/100 km, E350 CGI – 292 CP, E500 – 388 CP. „Punctul culminant”, E 63 AMG – 525 CP.
Tehnologia… a fost dintotdeauna a doua, daca nu chiar prima natura a celor de la Mercedes. Adaptive Main Beam Assist – printr-un sistem de senzori si putina magie detecteaza traficul din sens opus si adapteaza lumina farurilor in asa fel incat sa nu ii „orbeasca” pe cei care vin din fata. Sistemul poate varia distanta de „bataie” a farurilor de la 65 la 300 de metri si „ofera iluminare optima a drumului”. Asa o fi…
Lane Keeping Assist. Dupa cum ii spune si numele, isi da seama atunci cand soferul schimba banda neintentionat si transmite o usoara vibratie in volan, pentru a-l atentiona. Sau a nu-l trezi prea brusc din somn…
De fapt, pentru a reduce la minim sarcinile celui de la volan, noul E-Klasse mai dispune si de Blind Spot Assist – detecteaza vehiculele din „unghiul mort”, Speed Limit Assist – detecteaza limitarile de viteza inscriptionate pe partea carosabila, Night View Assist – ca sa vedeti in infrarosu, dupa care intra in actiune Attention Assist System – evalueaza peste 70 de parametri si determina nivelul de concentrare al soferului.
Germanii au avut grija pana la cel mai mic detaliu – cine spune ca aerodinamica nu e importanta la o limuzina de clasa mare? Noul E-Klasse are un coeficient de rezistenta la inaintare de 0,25, iar asta inseamna 0,25 litri de combustibil economisiti la fiecare 100 de kilometri, in conditiile unei viteze de 130 km/h.
Pentru atata „know-how”, preturile… nu sunt mici, intre 41.590 euro si 70.269 euro in Germania. Asta deocamdata, pentru ca limita superioara va creste cu siguranta cand vom afla „cota” lui E63 AMG.