Cursele peste Oceanul Atlantic au rădăcini vechi la București. Prima companie aeriană multinațională și prima companie aeriană transcontinentală din lume, înființată în 1920, s-a numit “Compania Franco–Română de Navigație Aeriană”. Puțini știu că moștenirea societății interbelice, care a oferit la un moment dat și servicii de poștă transatlantice, înseamnă astăzi AirFrance și TAROM. Aeroportul Otopeni este legat, prin zboruri comerciale fără escală, de simbolul Americii de Nord, New York, câteva zeci de ani mai târziu. Începând cu 1974, TAROM operează curse regulate peste Oceanul Atlantic, fiind a doua companie din blocul comunist, după Rusia, care primește slot orar pe Aeroportul Internațional ”John F. Kennedy”.

“Poarta” Otopeni 2018. Low-cost canadian, de la București peste Atlantic

Poster publicitar Compania Franco–Română de Navigație Aeriană 1920 (sursa: Pinterest)

În 2003, TAROM renunță la cursă, iar în 2008, și americanii. Delta Airlines, ultimul operator de pe Otopeni ce avea curse directe peste Ocean, suspendă linia din cauza neprofitabilității.

Anunțul Canadei cu privire la ridicarea vizelor de intrare pentru români a deschis însă noi orizonturi de afaceri pe Aeroportul Otopeni. După 10 ani, se va zbura din nou peste Atlantic, dar nu către New York, ci către Toronto și către Montreal. Din iunie 2018, mai exact, prin divizia de low-cost a gigantului Air Canada.

Dosarul polițiștilor-torționari de la Secția 16, condamnați la închisoare. Instanța: „Scopul lor a fost de a pedepsi și de a înjosi”
Recomandări
Dosarul polițiștilor-torționari de la Secția 16, condamnați la închisoare. Instanța: „Scopul lor a fost de a pedepsi și de a înjosi”

Companie canadiană, creier românesc

Air Canada Rouge numără o flotă de 49 de aeronave, dar 29 dintre ele au autonomie cuprinsă între 7.000 și peste 12.000 de kilometri și vor ateriza cel mai probabil și pe Aeroportul Otopeni, la un moment dat. Cei 7.200 de kilometri, respectiv 7.500 de kilometri între București și cele doua metropole canadiene, înseamnă aproape nouă ore de zbor și o profitabilitate garantată, cred canadienii. Mai ales că prețul unui bilet dus-întors se învârte în jurul sumei de 2.600 de lei. Benjamin Smith, președintele companiei care numără 42.000 de angajați la nivel global, declara în toamna lui 2017, pentru agenția Newswire, că “Air Canada devine singura companie aeriană din America de Nord care zboară în România, cea mai mare piață europeană fără zboruri transatlantice, consolidând și mai mult prezența Air Canada în Europa de Sud-Est„. Iar cifrele Otopeniului îi dau dreptate, pentru că, cel mai probabil, au fost “traduse” din română în engleză de directorul executiv al corporației, Călin Rovinescu. Născut la București, în 1955, și scos din comunism de părinții săi cinci ani mai târziu, românul este eminența cenușie din spatele unui business de peste 144 de miliarde de euro pe an.

Vasile Coman, liderul grupului de ingineri care a evadat cu iahtul din România comunistă: „Securitatea nu a înțeles când și cum am plecat”
Recomandări
Vasile Coman, liderul grupului de ingineri care a evadat cu iahtul din România comunistă: „Securitatea nu a înțeles când și cum am plecat”

“Poarta” Otopeni 2018. Low-cost canadian, de la București peste Atlantic

Călin Rovinescu, directorul executiv al Air Canada (sursa: uottawa.ca)

Calculele celor de la Air Canada cu privire la traficul aerian de deasupra Bucureștiului se suprapun cu cele ale altor operatori „cu tradiție” de pe Aeroportul Otopeni. Românii de la TAROM și BlueAir anunță destinații noi și curse mai dese. Din Capitală se va putea ajunge direct în Tenerife, Corfu și Tblisi și la intervale mai mici către Amsterdam și Viena. Asta în timp ce vecinii unguri, prin WizzAir, își diversifică oferta spre Grecia, către Atena.

2018, an „greu”

În timp ce contabilii operatorilor aerieni adună sau înmulțesc cifre cu privire la 2018, Compania Națională Aeroporturi București trage linie pe 2017: venituri totale de 1,08 miliarde de lei și un profit brut de 389,7 milioane de lei, cu 45% mai mult față de anul precedent. La asta se adaugă și examenele trecute cu succes în fața Uniunii Europene.

O misiune a Comisiei Europene a verificat măsurile luate la nivel aeroportuar pentru protecția și securitatea atât a pasagerilor, cât și a operațiunilor aeroportuare, constatând că Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” București respectă standardele europene în domeniul securității aviției civile. Certificarea acordată C.N.A.B. autorizează aeroportul să opereze în siguranță, fără restricții, inclusiv aeronave de tip long-courrier, care pot realiza zboruri transatlantice”, spune Teodor Postelnicu, purtătorul de cuvânt al companiei.

Horaţiu Potra şi fiul lui, ridicaţi de jandarmi de la protestul AUR din Bucureşti. Fiul fostului mercenar avea un baston telescopic
Recomandări
Horaţiu Potra şi fiul lui, ridicaţi de jandarmi de la protestul AUR din Bucureşti. Fiul fostului mercenar avea un baston telescopic

Anul 2018 găsește aeroportul din Otopeni cu o infrastructură în mare parte reabilitată sau modernizată.  În total, 67.228 de metri pătrați de pistă și căi de acces au trecut prin utilaje doar noaptea, ca zborurile să nu fie afectate. Potrivit companiei, s-au mai implementat fluidizarea fluxurilor de pasageri la sosiri și plecări, s-a optimizat controlul de securitate al pasagerilor și bagajelor de mână, iar intrastructura rutieră a mai primit două benzi.

Recordul de trafic din 2017, de 130.000 de aterizări și decolări, ar putea fi depășit dacă tendința de creștere rămâne aceeași și în 2018. Asta ar însemna cel puțin 10.000 de aterizări și decolări în plus. Adică în jur de 380 de aterizări și decolări pe zi sau un avion la patru minute care vine sau pleacă de pe Aeroportul Internațional Otopeni.


CITEȘTE ȘI:

Cererea de finanțare pentru metroul spre Otopeni, acceptată de Comisia Europeană

Aeroportul Otopeni va avea un sistem de recunoaștere facială. Câți bani se vor aloca pentru lucrări de modernizare

 
 

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

DEMISIE neașteptată în televiziune! Vedeta pleacă de la celebrul post TV după 10 ani!
Unica.ro
DEMISIE neașteptată în televiziune! Vedeta pleacă de la celebrul post TV după 10 ani!
El este fiul lui Călin Georgescu. Are o meserie total diferită de a părinților lui și s-a aflat și ce alte afaceri mai are, dar și cât de mult câștigă: "Un șoc total, dar am avut norocul..." Uluitor, ce spune și despre victoria tatălui său
Viva.ro
El este fiul lui Călin Georgescu. Are o meserie total diferită de a părinților lui și s-a aflat și ce alte afaceri mai are, dar și cât de mult câștigă: "Un șoc total, dar am avut norocul..." Uluitor, ce spune și despre victoria tatălui său
Încă un divorț-șoc în showbiz! Celebra actriță, mamă a 3 copii, divorțează după 16 ani! Și soțul e foarte cunoscut
Libertateapentrufemei.ro
Încă un divorț-șoc în showbiz! Celebra actriță, mamă a 3 copii, divorțează după 16 ani! Și soțul e foarte cunoscut
Planta pe care e bine să o pui pe calorifer. Îmbunătățește aerul din cameră
FANATIK.RO
Planta pe care e bine să o pui pe calorifer. Îmbunătățește aerul din cameră
Directă din fire, Dana Budeanu a răbufnit la adresa lui Călin Georgescu. După ce l-a numit ”fătălău în pantaloni roșii” în fața tuturor, acum a spus clar: ”Până la o limită...” Nimeni nu se aștepta la ce a urmat
Unica.ro
Directă din fire, Dana Budeanu a răbufnit la adresa lui Călin Georgescu. După ce l-a numit ”fătălău în pantaloni roșii” în fața tuturor, acum a spus clar: ”Până la o limită...” Nimeni nu se aștepta la ce a urmat
Reacţia unui turist din Japonia, ajuns pentru prima dată la munte în România. "Zăpada este senzaţională"
Observatornews.ro
Reacţia unui turist din Japonia, ajuns pentru prima dată la munte în România. "Zăpada este senzaţională"
Horoscop 12 ianuarie 2025. Scorpionii se lasă prinși, fără luptă, în mrejele unor situații demult trecute, ca să se simtă din nou ca atunci
HOROSCOP
Horoscop 12 ianuarie 2025. Scorpionii se lasă prinși, fără luptă, în mrejele unor situații demult trecute, ca să se simtă din nou ca atunci

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI