Compania Ferrero SpA, cea care produce Nutella, a făcut anunțul marți, atât pe pagina germană de Facebook a produsului, cât și pe Twitter, subliniind că schimbarea este o ”îmbunătățire” a rețetei precedente. Conform reprezentanților brandului, adaosul de lapte praf din rețeta originală crescuse semnificativ conținutul de zahăr al produsului. Deși se pretinde că noua rețetă este mai sănătoasă decât precedenta, fanii Nutella și-au exprimat plenar nemulțumirea față de decizia reprezentanților brandului și au susținut că vechea rețetă era de departe cea mai bună.
Mai mult, unii dintre împătimiții ciocolatei tartinabile au adresat companiei, prin intermediul Twitter, atât critici, cât și o serie de întrebări prin care au vrut să evidențieze faptul că decizia de a schimba rețeta Nutella a fost una proastă.
”Cum puteți spune că nu a fost compromisă calitatea produslui când ați crescut conținutul de lapte praf și implicit pe cel de zahăr?”, scrie un fan Nutella.
Anunțul de schimbare a rețetei a fost făcut public pentru prima dată de Centrul pentru Protecția Consumatorilor din Hamburg, care a preciazat că modificările au avut loc săptămâna trecută, când ciocolata a devenit mai deschisă la culoare. Evident, datorită aportului crescut de lapte praf din rețetă.
Grupul Ferrero SpA a precizat că, potrivit listei de ingrediente tipărite pe eticheta produsului, proporția de lapte praf a crescut de la 7,5% la 8,5%. Însă, ”cacaoa a revenit în lista ingredientelor”, au ținut aceștia să sublinieze. ”Din moment ce culoarea produsului este mai deschisă, presupunem că una dintre cauze este adaosul suplimentar de lapte praf în contrabalans cu acela de cacao”, a reclamat autoritatea din Hamburg.
”Nutella este suficient de dulce”, a scris un utilizator de Twitter. ”De ce Dumnezeu să schimbi ceva de care toată lumea este mulțumită?”, a continuat acesta.
Nutella, o rețetă de criză
Nutella a fost creată după ce de-Al Doilea Război Mondial, când deficitul de cacao din Italia i-a determinat pe cofetari să devină creativi. Atfel, Pietro Ferrero, chef cofetar-patiser, a creat acest produs tartinabil folosindu-se de alune de pădure, zahăr și un pic de cacao.
Ferrero nu este însă primul producător de ciocolată care a adus schimări rețetelor originale ale produselor sale preferate de mass market. În urmă cu exact un an, fanii britanici ai Toblerone, ciocolata produsă de compania americană Mondelēz International, au reacționat vehement când s-a anunțat schimbarea forma triunghiulară care este, de altfel, eticheta ciocolatei Toblerone. Pe 8 noiembrie 2016, compania care produce Toblerone – ciocolată cu vânzări uriașe mai ales în aeroporturi – anunța că a fost forțată să micșoreze batoanele de ciocolată de la 170 de grame la 150 de grame, din cauza creșterii costurilor ingredientelor.
Surse din piața mondială a produselor de patiserie și cofetărie spun că, foarte probabil, aceasta să nu fie singura modificare pe care Ferrero să o aducă produselor sale, în condițiile în care compania intenționează să preia controlul asupra producției și a rezervelor de alune de pădure. Acesta este ingredientul principal al tuturor produselor aflate sub umbrela Ferrero. Culturile de alune de pădure sunt destul de limitate, majoritatea aflând-se în Turcia.
CITEȘTE ȘI:
EXCLUSIV/ Loredana, Inna și Delia își iau și angajații în vacanță. Le plătesc hotelul și mesele!
Iubita celui mai apreciat jucător de la FCSB face furori pe internet. Ipostaze de neuitat cu superba bruneta | FOTO
Minerul Alin Băran ar fi murit din cauza bacteriilor din spital. Spitalul de Arși din Capitală, verificat de Ministerul Sănătății
Reacția Principesei Elena, mama fostului principe Nicolae: „Fiul meu a dat dovadă de dispreț față de România”
A murit de cancer la o lună după ce echipa de la „Visuri la cheie” i-a refăcut casa. Ce s-a întâmplat cu cei trei copii ai Violetei
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!