1. Nu omorâţi bacteria
După ce maşina începe să fie îngropată în zăpadă este cazul să fiţi precauţi la prima pornire după o pauză lungă. Dacă în timpul iernii nu i-aţi mai „dat o cheie” o dată la o săptămână-două, puterea bateriei a scăzut simţitor din cauza gerului. Astfel, înainte de a porni motorul, lăsaţi câteva secunde contactul pus, iar bateria se activează uşor, nu brusc. Dacă motorul porneşte repede, lăsaţi-l să meargă la ralanti, fără să-l turaţi şi fără a avea aprinse farurile sau instalaţia multimedia ori climatizarea. Dacă motorul „se chinuie” să pornească, nu insistaţi şi aşteptaţi un minut, după care puteţi reîncerca să porniţi maşina. Dacă se repetă „gâfăiturile” fără succes, încetaţi manevra.
2. Verificaţi eventualele scurgeri nedorite
Motorul trebuie să se „dezmorţească” după „hibernare”, iar uleiul trebuie să-şi recapete proprietăţile. Componentele din metal în mişcare trebuie să se încălzească progresiv înainte de a fi supuse forţelor, iar uleiul trebuie să asigure lubrifierea optimă. Astfel, în timp ce motorul toarce la ralanti, uitaţi-vă nu doar în jurul maşinii, ci şi pe dedesubt, pentru a vedea eventuale scurgeri de lichide
3. Curăţarea maşinii
Când iarna se duce şi lasă locul primăverii, ne urcăm în maşină şi mergem la o spălătorie, unde e bine să menţionaţi că vreţi toaleta de primăvară, pentru ca oamenii să fie atenţi la mizeria îngheţată de pe caroserie şi să o îndepărteze cu apă caldă şi detergenţi speciali. Trebuie insistat pe curăţarea pasajelor şi a pragurilor, precum şi pe sub maşină, pentru că o parte din sarea împrăştiată pe drumuri a ajuns pe sub maşină, iar asta înseamnă risc de coroziune.
4.Atenţie la plecarea de pe loc
Când se pleacă din parcare, trebuie evitate acceleraţiile bruşte sau urcarea rapidă în ture. Schimbarea treptelor trebuie făcută încet, pentru a permite angrenajelor să îşi recapete treptat proprietăţile şi comportamentul la uzură, conform promotor.ro.
5. Mergeţi la service
La finalul iernii, e bine să faceţi o vizită la service. Mecanicii îşi pot da seama dacă există riscuri ţinând de etanşeitatea sau integritatea componentelor din cauciuc sau plastic. E bine ca în service să fie verificate lichidele, în special cele care fac parte din sistemele hidraulice.
Citeşte şi: El are prima maşină din România care merge doar cu GPL. Află cât costă sistemul!
Ce facem cu deşeurile de la maşină
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro