pe loc un Logan, nou-nout, cu 1.000 de dolari mai scump decat la fabrica. Pentru a prinde un loc mai bun, oamenii isi aduc masinile aici de sambata sau duminica, mult inainte de ivirea zorilor. Pare locul ideal pentru a gasi clienti pentru orice e de vanzare. Cumparatorii se inghesuie aici, in fiecare duminica, in ciuda noroiului care musteste peste tot, pentru ca stiu ca pot gasi orice. Pe langa atatea vechituri si haine „de firma”, masinile ocupa jumatate din targ.
Duminica am facut o plimbare in targul caruia lumea ii spune „Vitan” si, chiar daca nu am cumparat nimic, am zabovit minute in sir in jurul unui Logan cu „0 km la bord”, care atragea o multime de curiosi. Daca celelalte masini aveau pretul trecut pe afisele care acopera jumatate din parbriz, acesta era „nepretuit”. Ca sa afli cat costa trebuia musai sa intri in vorba cu proprietarul. „235 de milioane. E de 1,4 si nu are dotari speciale”, venea imediat raspunsul. Pe moment nu mi-am dat seama daca e mult sau putin, dar am verificat lista de preturi afisata pe site-ul unui dealer Dacia si m-am lamurit. Modelul Ambiance care se gasea in targ cu 235 de milioane de lei costa de fapt 5.700 de euro, adica mai putin de 210 milioane de lei. „Piata libera a simtit ca o masina cum e Logan-ul nu poate fi cumparata pe loc, ci poate dura si doua luni pana intri in posesia ei. Sunt persoane care se inscriu pe lista, platesc avansul si cand le vine masina o scot direct la vanzare, speculand faptul ca fabrica nu are posibilitatea de a produce un numar de masini egal cu cel al cumparatorilor”, ne-a explicat Sorin Carstea, director la „Latin Efe Dacia”.
Asta da afacere! 1.000 de $ dintr-o lovitura, dupa ce nu faci decat „sa stai la coada”, sa iei o masina si ai cei 5.700 de euro pentru a o achita. Reprezentantul dealerului Dacia sustine ca nu este ilegala vanzarea la un alt pret a autoturismelor Logan si ca exista persoane care prefera sa plateasca mai mult, dupa indelungi targuieli, doar ca sa plece cu masina acasa, imediat.