Prin cuplarea unui sistem eficient de panouri solare la baterii de mare capacitate, mașinile puse în mișcare de soare ar putea fi conduse și noaptea. Astfel, acestea au potențialul de a deveni mai performante decât autovehiculele hibride sau cele propulsate de hidrogen, relatează Business Insider.
Construirea unei mașini care încarcă de la soare și nu are nevoie de încărcare pare a fi imposibilă, însă Toyota, Sharp și NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization of Japan) vor ca acest proiect să devină realitate.
Specialiștii își pun speranța să producă o mașină care să meargă încontinuu prin cuplarea celor mai bune panouri solare de piață cu cele mai eficiente baterii disponibile la acest moment, precum prin folosirea experienței companiei Toyota, în materie de construcție de autovehicule.
Avantajul mașini solare este că nu este dependentă de instalațiile de încărcare, chiar dacă nu poate fi condusă pe distanțe mari.
Koji Makino, manager de proiect din cadrul Toyota
Chiar dacă ar putea ajunge să înlocuiască treptat vehiculele propulsate de combustibili petrolieri, mașinile solare ar avea un inconvenient, acela că vor trebui totuși încărcate. Asta implică realizarea unei rețele de stații de încărcare cu energie electrică, ceea ce implică investiții suplimentare, notează sursa citată.
Specialiștii spun, însă, contrariul. Soarele furnizează energie ce poate fi folosită imediat, fără a fi nevoie de stații de încărcare sau alte costuri suplimentare.
Dotate cu baterii cu o capacitate suficient de mare pentru a asigura funcționarea pe timp de noapte, mașinile care se încarcă de la soare au potențialul de a depăși vehiculele hibride sau cele propulsate cu hidrogen.
În prezent, specialiștii vor să realizeze panouri solare care să aibă o grosime de 0,03 milimetri în așa fel încât să poată fi instalate pe diverse suprafețe. De asemenea, acestea trebuie să se și curbeze pentru a putea fi amplasate pe plafonul, capota sau pe portbagajul mașinii.
Mai mult, Toyota și celelalte două companii cu care s-a asociat vor să dezvolte tehnologia prin care aceste mașini să poată fi încărcate în mers, ceva ce părea până acum imposibil.
O astfel de mașină nu ar trebui încărcată dacă ar fi condusă 50 de kilometri în fiecare zi, timp de patru zile pe săptămână, susține Mitsuhiro Yamazaki, un reprezentant al companiei NEDO.
Specialiștii vor să construiască o mașină solară care să funcționeze în condiții optime, chiar în zone mai puțin însorite.
„Nu este tehnologia care va fi folosită la scară largă în următorii zeci de ani. Va dura mult timp”, a precizat Takeshi Miyao, un analist auto al firmei de consultanță Carnorama pentru Bloomberg.
foto: Business Insider