Datele publicate miercuri de Observatorului Spaniol de Internet arată că, de la începutul războiului, s-au acumulat peste 12 milioane de ştiri negative, mii de tweet-uri şi înregistrări video critice care s-au „viralizat” pe mai multe reţele sociale, etichete sau hashtag-uri şi numeroase campanii de marketing pentru vânzarea de tricouri sau obiecte prin care este exprimată respingerea faţă de invazia rusă şi faţă de Vladimir Putin.
Conflictul din Ucraina a provocat – potrivit Observatorului spaniol – o serie întreagă de milioane de opinii negative pe internet, adjective depreciative, tweet-uri incendiare şi a creat grupuri anti-Putin pe Facebook sau Telegram.
Unele dintre principalele motoare de căutare şi-au modificat anumite sugestii de căutare şi asociază acum numele lui Vladimir Putin cu termeni precum „război”, „avere personală”, „genocid în Ucraina” sau „otrăvire”.
În plus, pe internet au proliferat bloguri care fac referire la prezumtiva corupţie a oligarhilor, la averea deţinută de Putin în străinătate, la amantele sale, la copiii pe care îi ţine în mare secret şi chiar la planurile de a-l elimina fizic pe şeful statului rus.
Practic, datele difuzate miercuri de Observator relevă că, în ultimele săptămâni, reţeaua de internet s-a făcut ecoul şi a devenit reflexia respingerii pe care o generează războiul din Ucraina declanșat de Putin.
Datele Observatorului spaniol mai arată că acest conflict a permis ca pe internet să-şi facă apariţia un nou tip de hateri, troli, justiţiari, mercenari ai războiului şi sabotori cibernetici.
Observatorul Spaniol de Internet este o entitate privată creată în urmă cu 20 de ani, specializată în analizarea tendinţelor şi fenomenelor care au legătură cu reţeaua de internet.
Foto: EPA
Urmărește pe Libertatea LIVETEXT cu cele mai noi informații despre războiul din Ucraina