Patru trenuri au ajuns în țară
Potrivit companiei feroviare CFL, vagoanele numerotate 2001, 2016, 2019 și 2021 au fost transportate vineri după-amiază în convoi către Saarbrücken.
Acolo au fost cuplate la o locomotivă a noului proprietar, iar călătoria lor a continuat prin Austria și Ungaria până în România.
„Z2-urile au fost tratate ca marfă, fără alimentare electrică și cu pantografele coborâte”, a precizat un purtător de cuvânt al CFL.
Alte șase unități vor fi trimise în România la sfârșitul lunii iunie. Trenurile Z2 vor fi înlocuite complet în Luxemburg de noua generație Coradia Stream High Capacity până la finalul acestui an.
Această schimbare are ca scop creșterea capacității de transport: în timp ce un tren Z2 oferă 168 de locuri, noul Coradia dispune de 334 în configurația cu trei vagoane și de 692 în varianta cu șase vagoane. Mai mult, prin cuplarea a până la nouă vagoane, un singur tren va putea transporta peste 1.000 de pasageri așezați.
Trenurile Z2 devin istorie în Luxemburg
Trenurile Z2 vor deveni astfel istorie pentru Luxemburg. Primul astfel de tren a fost introdus în circulație pe 26 iulie 1990, iar seria completă de 22 de unități a fost livrată până în 1992. Cu excepția unuia care a fost casat, toate trenurile sunt încă funcționale.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_27fb720bd5c50bdd0ac5599a1d12b06a.webp)
Aproximativ 20 dintre acestea vor fi supuse unei revizii generale în România, în timp ce un singur tren va rămâne în Luxemburg, păstrat ca parte a patrimoniului feroviar.
CFL nu a oferit detalii despre locațiile exacte în care trenurile Z2 vor fi operate în România. Fiecare unitate a parcurs aproximativ patru milioane de kilometri în serviciul luxemburghez.
Trenurile sunt apreciate de mecanicii de locomotivă datorită sistemului tehnologic cu relee, mai ușor de întreținut comparativ cu sistemele moderne.
Fiecare vagon Z2 are o lungime de aproximativ 50 de metri și este compus din două secțiuni aproape identice, fiecare dotată cu o cabină de conducere la capăt. În Luxemburg, până la trei unități puteau fi cuplate pentru a opera în rețea.
Urmărește în fiecare zi seria de materiale dedicate finalei prezidențiale – „Nicușor Dan vs George Simion”!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d0ef0a283cc1be265c01c6c57a895fd3.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_bfb3b8675ac401fa9b627f2a66817c94.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_504ee18886cbbd6c02ec6c5c54a67344.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_3b2ddd42d866d833a6e31317846d6641.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_deb4c477ced5237b81707cdff1dd55ff.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_5d065912cddec15dee9619cb0d479888.jpg)