Fructele şi peştele te scapă de durerile articulare

14 Ianuarie 2010  |  Articol semnat de Elena Matei
Mareste fontul| Trimite pe yahoo messenger| Trimite pagina unui prieten| Printeaza pagina

Durerile de genunchi afectează foarte multe persoane trecute de prima tinereţeDurerile cauzate de osteoartrită şi care se manifestă în principal la genunchi afectează milioane de oameni din întreaga lume. Netratată la timp, această afecţiune, numită şi boală articulară degenerativă, poate deveni cauza invalidităţii în rândul adulţilor în vârstă.

O categorie destul de însemnată dintre pacienţi suferă de osteoartrită deoarece aceştia sunt obezi, iar membrele trebuie să susţină o greutate corporală foarte mare. Boala are o evoluţie foarte lungă, de ani sau chiar de zeci. Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Oklahoma, SUA, au descoperit că există trei alimente care combat durerile de genunchi provocate de osteoartrită. Consumate cu regularitate, soia, peştele şi fructele îţi fortifică organismul şi previne durerile osoase.

Vitamina C protejează încheieturile

Vitamina C din fructe creează un scut care apără articulaţiileDacă durerile de articulaţii îţi fac viaţa un iad, consumă zilnic diverse fructe care conţin vitamina C. Poţi să incluzi pe lista de cumpărături kiwi, portocale, mango, grepfrut sau papaya. Studiile au scos la iveală că o anumită concentraţie de vitamina C protejează articulaţiile. Astfel, datorită conţinutului mare de vitamine, aceste fructe au un efect benefic asupra încheieturilor tale, fie ele din zona genunchilor, fie a mâinilor.

Soia are proprietăţi vindecătoare

În cadrul unui studiu efectuat de cercetătorii din Statele Unite, mai multor persoane care se plângeau de dureri puternice de genunchi li s-a dat să consumProteinele din soia nu permit inflamarea încheieturilore o băutură pe bază de soia. După trei luni în care li s-au administrat, zilnic, această băutură, cei mai mulţi au declarat că suferinţa lor s-a redus foarte mult. Preparatul cercetătorilor era o băutură din soia care conţinea 40 de grame de proteine. Cercetătorii susţin că efectul de “vindecare” a durerii se datorează faptului că soia conţine substanţe cu proprietăţi antiinflamatoare. De aceea, specialiştii recomandă consumul de soia, fie sub formă de lapte, fie brânză sau şnitele.

Omega 3 blochează substanţele dăunătoare
Peştele previne osteoartrita
Consumă regulat peşte şi ulei de peşte, ca să scapi de durerile articulare. S-a demonstrat că acizii graşi omega-3 care se găsesc în peşte pot bloca substanţele chimice care conduc la inflamarea genunchilor sau a articulaţiilor de la nivelul membrelor superioare. Specialiştii recomandă, astfel, să mănânci două porţii de peşte uleios (cum ar fi macroul sau somonul) săptămânal. O altă soluţie de prevenire a osteoartritei este consumul zilnic a unui gram de omega-3, în formă de capsulă.

Voteaza articolul:
Calificativ (din 2 voturi):
Articol citit de:
3787
Mareste fontul| Trimite pe yahoo messenger| Trimite pagina unui prieten| Printeaza pagina
Fii primul care comenteaza
Adauga comentariu
Nume:*
Titlu:*
Comentariu:*
Loganul, perfect pentru drumurile din România
E ieftină şi bună pentru drumurile noastre! Asta poate să spună orice român atunci când vorbeşte despre maşina naţională, Dacia Logan. E suficient numai să arunci o scurtă privire în curtea service-urilor ca să îţi dai seama de motivul principal pentru [...]
Colegii Ramonei Cîciu au primit liber ca să vină la înmormântare
Capela din satul Roşu, de lângă Bucureşti, a fost ieri neîncăpătoare pentru mulţimea de oameni care a dorit să-şi ia rămas bun de la Carmen Cîciu (34 de ani). Femeia despre care se spune că a murit din cauza stresului şi a epuizării a fost [...]
Vă bateţi joc de postul nostru?
Suntem în postul Paştelui şi mulţi dinte noi încearcă să-şi purifice sufletul şi trupul consumând doar produse vegetale, cum sunt pateul de soia, caşcavalul de soia, zacusca sau alte alimente, care, teoretic, nu conţin proteine animale. Cel puţin aşa zic [...]
Iată cum poţi economisi 4.000 de lei la nunta ta
Te pregăteşti să faci pasul cel mare, dar nu dispui de banii necesari pentru o petrecere aşa cum ai visat?Criza financiară v-a dat planurile peste cap? Nu intraţi în panică, o nuntă se poate face chiar şi pe aceste vremuri “de secetă”. Dacă nu dispuneţi de un [...]
Viermele din ochi, luat de la un câine?
Cazul bucureşteanului căruia medicii i-au scos din ochi un vierme de 10 cm a şocat pe toată lumea. Doctorii susţin că bărbatul a avut noroc: vederea nu i-a fost afectată. Dr. veterinar Liviu Harbuz crede însă că astfel de cazuri se pot înmulţi necontrolat, pentru [...]

Magneţii te scapă de dureri
Magneţii te scapă de dureri
Magneţii sunt folosiţi în medicină încă din antichitate, pentru [...]
Acupunctura poate răspândi HIV
Acupunctura poate răspândi HIV
Deşi este o terapie alternativă foarte frecvent folsită în ultimul [...]
Iată cu ce alungi astenia
Iată cu ce alungi astenia
Insomnia, tonusul scăzut, stările de nervozitate, senzaţiile de ameţeală [...]
Dependenţa de internet se poate trata
Dependenţa de internet se poate trata
O clinică din Londra a pus la punct un program special conceput pentru a trata [...]
Condimentele cresc pofta de mâncare
Condimentele cresc pofta de mâncare
Schimbările bruşte de temperatură, stresul de zi cu zi şi slăbirea [...]
Mihaela Ion e din Snagov şi a fost declarată de ziarul Libertatea cea mai sexy fată a săptămânii. Ea a câştigat [...]


ziare