Restricțiile pandemice au făcut ca multe alte destinații cunoscute turiștilor să-și închidă granițele. Maldive a hotărât însă ca în luna iulie să întâmpine absolut toți turiștii, iar o parte din decizie a fost cea legată de economie. Aproximativ 28% din PIB-ul Insulelor Maldive se bazează pe turiști.
Astfel, oamenii puteau veni în paradisul din Oceanul Indian fără să intre în carantină și fără să prezinte un test negativ pentru COVID. Singura condiție era ca turiștii să nu părăsească insula pe care se afla resortul unde erau cazați.
Asta nu reprezintă însă un dezavantaj pentru turiști, pentru că fiecare hotel și resort se află pe insule private, ceea ce face ca distanțarea socială să fie mai ușor de respectat. Unde mai pui în calcul că în Maldive sunt mii de insule din care poți alege unde vrei să îți petreci vacanța exotică.
În plus, în pachetele de vacanță pentru turiști sunt incluse transportul cu un avion sau cu o barcă privată. Asta presupune că oaspeții pot ajunge de la aeroport la hotelul unde sunt cazați fără să se întâlnească cu alți turiști pe drum.
În luna septembrie, oficialii le-au cerut străinilor să prezinte un test negativ pentru coronavirus atunci când sosesc în țară. Pentru a se asigura protecția în continuare, în multe dintre resorturile de ultimă generație din Maldive, turiștii puteau să-și facă un test suplimentar pentru COVID, ca măsură împotriva răspândirii virusului.
Oficialii din turism susțin că cel mai mare avantaj al Insulelor Maldive sunt caracteristicile geografice unice.
Maldive a reușit să implementeze protocoalele stricte de igienă combinate cu ușurința distanțării sociale în rândul turiștilor datorită insulelor private: „Am promovat destinația ca un refugiu sigur pentru turiști”, a spus Thoyyib Mohamed, directorul general al Maldives Marketing & PR Corporation.
Țara a ținut în mare parte sub control și pandemia de COVID. De la începutul pandemiei și până acum, Maldive a înregistrat apoximativ 17.000 de cazuri cu COVID și 58 de decese, la o populație de aproape 440.000 de locuitori.