Peste 4.500 de oameni au solicitat, în ultimii patru ani, să-și negocieze probleme financiare cu băncile și IFN-urile prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Cererile au continuat să vină și în perioada de criză generată de pandemie, mai ales că solicitările pot fi trimise online, direct de pe site-ul CSALB, iar negocierile cu băncile sunt intermediate de conciliatorii centrului prin telefon și email.
Sfaturile conciliatorilor pot fi urmărite aici:
În perioada pandemiei, conciliatorii intermediază negocierile online, prin email și telefonic, și atrag atenția că în cadrul centrului consumatorii pot cere, pe lângă suspendarea ratelor pe o perioadă de cel mult 9 luni, și rezolvarea altor probleme: comisioane, dobânzi, conversii și scăderea soldului total.
Până la sfârșitul lui 2019, românii au obținut beneficii totale ce depășesc 2,7 milioane de euro, în urma negocierilor în cadrul CSALB. Iată care sunt cele mai mari sume pe care băncile le-au șters din datoriile consumatorilor:
Record valoric Lei : 298.000 Lei (consumator din București)
Record valoric CHF : 52.000 CHF (consumator din Oradea)
Record valoric Euro: 44.600 EUR (consumator din Maramureș)
CSALB este o instituție înființată în urma transpunerii în legislația românească a unei directive europene, iar centre similare sunt în toate statele europene.
Soluția este disponibilă tuturor românilor care au probleme obiective în plata ratelor sau au diferite nemulțumiri în relația cu banca sau IFN-ul. Pentru consumatori, serviciul este gratuit, iar negocierea cu banca durează, în medie, 55 de zile.
Cu alte cuvinte, conciliatorii sunt personajele-cheie în aceste negocieri. Centrul lucrează în acest moment cu 19 conciliatori, printre cei mai buni specialiști în Drept și domeniul financiar-bancar din țară. Conciliatorii sunt profesori universitari, avocați renumiți și foști judecători. Dacă ești în căutarea unei soluții RAPIDE, GRATUITE ȘI EFICIENTE, #conciliatorii CSALB sunt aici pentru tine.