În prezent, nu mai este suficient să optimizezi pentru Google – ai nevoie de o strategie care să includă și modul în care AI selectează, răspunde și citează surse în rezultatele sale. Astfel, apar noi „tipuri” de servicii SEO, care vin să completeze (și să depășească) abordările tradiționale.

Generative Engine Optimization (GEO)

Unul dintre cele mai noi concepte din domeniu, GEO, presupune optimizarea conținutului pentru motoarele de răspuns AI – nu doar pentru motoarele de căutare clasice. Care este obiectivul acestui tip de optimizare? Ca site-ul tău să fie citat ca sursă directă în răspunsurile generate de AI. Pe termen lung, acest lucru poate aduce trafic calificat și poate crește autoritatea brandului.

Optimizare pentru căutări conversaționale și fără click (zero-click)

Tot mai multe interacțiuni cu AI se finalizează fără ca utilizatorul să mai dea click pe un link – deoarece răspunsul complet este livrat direct. Aici, serviciile SEO se orientează spre structuri de conținut clare, informative, formulate în limbaj natural, cu răspunsuri directe la întrebări complexe.

Scopul este ca AI-ul să selecteze conținutul tău drept referință în aceste răspunsuri.

SEO multimedia și cross-platform

Ilie Bolojan și Cseke Attila, despre reforma administrației publice locale: „Număr maxim de angajați la primării și CJ-uri”. Ce decizii s-au mai luat
Recomandări
Ilie Bolojan și Cseke Attila, despre reforma administrației publice locale: „Număr maxim de angajați la primării și CJ-uri”. Ce decizii s-au mai luat

AI-ul nu se limitează la text. În 2025, serviciile SEO includ tot mai frecvent optimizarea conținutului video, vizual (diagrame, grafice) sau audio. De exemplu, YouTube joacă un rol cheie în rezultatele generate de AI – iar includerea conținutului video în strategia SEO a devenit esențială.

SEO nu mai înseamnă doar pagini web – ci și prezența integrată pe mai multe platforme și în mai multe formate.

Conținut generat și optimizat cu AI

Serviciile SEO moderne includ acum utilizarea AI pentru generarea de conținut, crearea de schițe, parafrazări și adaptări rapide pentru ton conversațional și întrebări bazate pe intenție. Diverse instrumente AI permit crearea de briefuri, grupări semantice de cuvinte cheie și audituri tehnice rapide – toate ca sprijin pentru o strategie SEO modernă.

Automatizare tehnică avansată

AI permite efectuarea de modificări tehnice la scară largă, precum îmbunătățirea vitezei site-ului, corectarea linkurilor interne sau optimizarea codului.

Optimizare pentru a fi citat și recomandat

Un alt obiectiv este ca brandul tău să fie citat sau recomandat în răspunsurile AI. Pentru asta, serviciile SEO trebuie să includă crearea de conținut original, folosirea de date unice, cercetare proprie și un ton autoritativ –pentru a crește probabilitatea de a fi selectat ca sursă.

Transelectrica, paradisul de stat: bonusuri ilegale de 29 de milioane de lei. Șefii au luat 780 de euro pentru chirie, având locuințe pe lângă București
Recomandări
Transelectrica, paradisul de stat: bonusuri ilegale de 29 de milioane de lei. Șefii au luat 780 de euro pentru chirie, având locuințe pe lângă București

Analiză a traficului provenit din AI

Nu în ultimul rând, serviciile SEO includ acum monitorizarea traficului generat de platforme AI – un nou tip de sursă care poate deveni semnificativ în următorii ani. Identificarea acestui tip de trafic și ajustarea conținutului ca atare oferă un avantaj competitiv important.

Ce înseamnă toate aceste schimbări pentru o afacere?

În esență, optimizarea pentru motoarele clasice de căutare nu mai este suficientă. Pentru a rămâne vizibil și relevant, o afacere are nevoie de servicii SEO adaptate noilor realități – servicii care să includă Generative Engine Optimization, structurare conversațională, optimizare multimedia și analiză de trafic din surse AI.

Colaborarea cu o agenție de marketing precum The Markers devine mai importantă ca niciodată! Doar un partener cu experiență poate urmări aceste evoluții, poate integra cele mai noi tehnologii și poate adapta strategia SEO la un mediu digital în rapidă transformare.

Noile tipuri de servicii SEO nu înlocuiesc strategiile existente, bine definite – ci extind și îmbunătățesc tot ce s-a construit până acum. AI redefinește modul în care utilizatorii caută și consumă informație – astfel, este esențial să fii acolo unde se generează răspunsul – nu doar în listarea clasică!

Foto: Unsplash

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.