Alegerea cu mare atenție a momentului propice pentru a se extinde
Momentul în care lansezi un nou produs sau deschizi un nou magazin este extrem de important. Trebuie să ții cont de situația economică de ansamblu, de context, de anotimp, de cererea de pe piață și de fluctuațiile ei. O companie care nu efectuează un studiu de piață înainte de a face o mutare atât de importantă riscă enorm, pentru că se aruncă într-o zonă complet necunoscută. Avantajul micilor companii este însă că, odată luată decizia, procesul de implementare este unul de scurtă durată, pentru că nu sunt necesare multe aprobări ierarhice.
Bineînțeles, un antreprenor cu viziune va ști să anticipeze nevoile de pe piață și să identifice acele locuri în care este cel mai bine să își plaseze oferta de produse sau servicii. De exemplu, omul de afaceri Cezar Rapotan, fondatorul companiei Arabesque, cel mai mare retailer de materiale de construcții din România, a ajuns să dețină 98% din acțiunile firmei, pe care a fondat-o în 1994, cu o investiție de doar 2.000 de euro. Arabesque a început cu un magazin în Galați, apoi s-a extins în peste 16 orașe, dar și pe plan extern, în Republica Moldova, Ucraina, Bulgaria și Serbia. Decizia de a deschide mai multe filiale a fost una bună: compania a raportat în 2015 un profit net de 44,8 milioane lei.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_13760f0125aa2bcc7a149f99ba5b82e7.jpg)
Investirea masivă în branding
Succesul unui business este măsurat în abilitatea companiei de a-și crea o imagine pozitivă în ochii consumatorilor, pe termen lung. Iată care sunt modurile prin care poți face acest lucru:
● Definește-ți cât mai bine publicul țintă. Cea mai sigură cale spre eșec este ca o companie să încerce să se adreseze tuturor și să nu cunoască foarte bine tipul de consumator pe care vrea să îl atragă.
● Interacționează cu consumatorii. Indiferent că elaborezi un plan amplu de comunicare în mediul digital, inclusiv pe rețelele de socializare, sau că amplasezi standuri în hipermarketuri, scopul tău trebuie să fie același: de a merge acolo unde sunt consumatorii, de a interacționa cu ei și de a-i convinge că produsul tău răspunde cel mai bine nevoilor lor.
● Inspiră-ți publicul țintă. O companie care investește în campanii de branding și conștientizare are un impact mai mare și pozitiv decât una care încearcă într-un mod agresiv să câștige notorietate.
● Imaginea brandului trebuie să fie aceeași și în interiorul companiei. Coerența și continuitatea unui mesaj trebuie menținute și în interiorul afacerii tale.
Adoptarea rapidă a noilor tehnologii
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_1b58cbc0cbb229279534a94cbef85411.jpg)
Peste 64% dintre micii antreprenori care au participat la un sondaj realizat de Banca Americii spun că regretă că nu au profitat mai devreme de inovațiile din domeniul tehnologic pentru a-și gestiona mai ușor afacerile, pentru a înlesni procesul de producție și pentru a scădea costurile. Există numeroase exemple de companii care au ajuns într-o situație dificilă, pentru că nu au intuit bine și nu s-au aliniat la progresele tehnologice. În plus, investițiile în această direcție se amortizează rapid, așa că efortul financiar al businessului nu va fi resimțit pe termen lung.
Acestea sunt cele mai eficiente strategii folosite de afaceri pentru a crește și a-și diversifica oferta de produse sau servicii. Un business care ia în calcul aceste lucruri atunci când evaluează posibilitățile de a se extinde își va crește, în mod cert, șansele de reușită.
Sursă foto: Shutterstock/ Copyright: Minerva Studio
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_7508c57e20c26f164bf953dd6aea7196.jpg)

:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_3ccf2a19bb8e301fdd22c0f531222edc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_d25dd4799695604ac4ce24faed48bfa6.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_3d77418d9ce1d1264a91f4b9bd82f98c.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_7177b7eccae9044b5b7dc6b66cc4a993.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_4eb2a572bb68c27ef1734e60c87149e9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_74da1d090aaed6187cce71206cad8288.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_ae72a4078e0005f0078cd2a7ece2a77c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_4a6ecb11c41553bc412f47ba0a14e43a.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.