Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov, spune că autoritățile locale se află în discuţii cu mai mulți operatori aerieni care ar putea funcționa aici, iar printre aceștia se numără TAROM, Blue Air, WIZZ Air, Lufthansa, LOT, Turkish Airlines, El Al și Air Bucharest.
În primul an de activitate, autorităţile locale se așteaptă la un trafic de 300.000 de pasageri și la cinci destinații care să fie operate de pe acest aeroport.
Estimările au fost calculate în funcţie de discuţiile pe care le-au avut autorităţile locale din Braşov cu operatorii aerieni.
La finalul anului trecut, autoritățile locale anunțau, într-o postare pe Facebook, încheierea contractului privind instalarea şi punerea în funcţiune a echipamentelor specifice necesare furnizării informaţiilor de care au nevoie aeronavele, cât şi serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav, văzut ca „un moment esențial” pentru operaționalizarea aeroportului. Prețul contractului a fost de 78,7 milioane de lei, iar pe baza acestuia, Braşovul va avea primul aeroport din România dirijat la distanţă prin intermediul unui turn virtual.
În ce stadii se află infrastructura necesară operaţionalizării aeroportului din Brașov:
- Finalizate: pista, clădirea terminalului, platforma de îmbarcare-debarcare, calea de rulare, canalizarea pluvială a pistei, sistemul de balizaj cu construcţiile şi instalaţiile aferente, echipamentele de comunicaţie sol-sol, achiziţia autospecialelor ISU, de deszăpezire şi a altor utilaje, racordarea componentelor aeroportuare la reţelele de utilităţi.
- În etape avansate de execuţie: clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, parcarea și drumul de acces între terminal şi DJ 103C, drumurile tehnologice interioare, drumul perimetral şi accesele la echipamentele de radionavigaţie, construirea împrejmuirilor şi a porţilor, devierea canalului Beselcin şi montarea sistemului de protecţie perimetrală.
- Infrastructura contractată ce urmează să fie implementată este cea privind asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană, atât pe partea de proceduri de zbor instrumental şi proiectarea spațiului aerian, cât şi în ceea ce priveşte realizarea infrastructurii fizice şi dotarea acesteia cu echipamente specifice.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_dfbbccd849fb8ff8766a3797a5316bb4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_14c4b4943de28d70aecfdd751222c5c1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_00a0dc69104e10270e08bd19d1fac9c0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d64bb8f5c41ae2c5f59a9dee499f9036.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_dcafac899b232986f3b35fc63eea4709.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_f8f8df85807e0fe6938630969ca5a90e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_c8c667d09a931ff307b21983c1385bda.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_2a43a009e227698eec25a0976e5f008d.jpg)
Comentează
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.