Inspectoratul Școlar Județean Cluj (ISJ Cluj) a lansat marți, într-o conferință de presă, proiectul „Încotro? Eu?”, prin care 100 de elevi de clasa a XI-a din Cluj-Napoca vor fi incluși într-un proiect-pilot prin care vor fi testați prin scanarea mâinilor pe un dispozitiv timp de 5 minute pentru identificarea abilităților care să-i direcționeze către alegerea carierei, a scris presa locală
După ce știrea a stârnit controverse în spațiul public, conducerea ISJ Cluj a anunțat joi că renunță la proiect până „la momentul clarificării tuturor aspectelor care țin de eficacitatea și relevanța rapoartelor generate.”
Dispozitivul numit MindMi este inventat de Dumitru Grigore. Acesta este, potrivit descrierii de pe platforma Patriotfest, „inginer fizician, licențiat în psihologie, cu un doctorat în mecatronică, susținut la Academia Tehnică Militară, Facultatea de Mecatronică și Sisteme Integrate de Armament, în cadrul unei cercetări bazate pe neuroștiințe”.
Acesta este și consilier pentru tehnologii avansate al societății pe acțiuni Tracia Unită, care promovează „Școala Zalmoxiană”, scrie și Educație privată. Este, de asemenea, și preot.
Într-un răspuns în scris pentru Școala 9, acesta spune că a realizat un studiu de validare statistică pe un eșantion de o mie de persoane. „De toate aceste studii de validare statistică s-au ocupat câteva colective de psihologi, sprijiniți într-un studiu aplicat în psihologie clinică de către Facultatea de Psihologie din Târgu Mureș.”
Mai mult, acesta menționează și că au depus un dosar de validare din 2019 la Colegiul Psihologilor din România: „Până în prezent nu am fost notificați într-un sens sau altul, deci așteptăm și punctul de vedere al acestui înalt for psihologic românesc.”
În ceea ce privește acuzațiile care i se aduc din partea comunității științifice, acesta vine cu argumentul existenței unui brevet înregistrat potrivit legislației din România. „Un specialist bineintenționat (deci un om care cunoaște domeniul acesta de cercetare și care este capabil să înțeleagă paradigma electrodermală) poate să constate atât sursele științifice utilizate de noi în argumentarea modelului propus, cât și soluția tehnică brevetată la OSIM, cu Brevetul 127615 din 29.11.2013, unde sunt implicate aspecte științifice explicate pe larg. Desigur, un răuvoitor poate pune etichete ab initio, fără măcar să parcurgă modelul matematic pe care l-am propus și descris în lucrările publicate, unele chiar pe website-ul aplicației”, sunt explicațiile acestuia.
Premiat de o comisie „asigurată de către MApN, SRI, MAI, SPP, STS”
Profesorul face și precizarea că aceste teste se fac cu acordul scris al părinților sau al tutorelui legal și că „valorile relevate în tabelele acestor rapoarte nu se pot constitui într-un diagnostic medical şi nu pot fi considerate argumente unice în plasarea forţei de muncă sau în alte decizii ce privesc persoana investigată!”
Inventatorul amintește în răspuns de Concursul Patriot Fest, unde aplicația a luat marele premiu, trecând printr-o „jurizare de specialitate asigurată de către MApN, SRI, MAI, SPP, STS și New Strategy Center” și de medalia de aur de la Salonul de invenții de la Geneva.
Școala 9 a transmis instituțiilor invocate de Grigore o solicitare pentru a verifica afirmațiile acestuia. Vom publica răspunsurile imediat ce ne vor fi transmise.
foto: educatieprivata.ro
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
golgol • 27.01.2024, 09:55
Cine i mapn, sts, spp etc? Vechea garda a format astea. Cică a fost premiat de ăștia! Poate o fi bun acel dispozitiv, poate nu dar sa l cumperi în scoli sa faci treaba unui profesor care mai iese și în strada pt bani mulți pt 9 luni de munca într un an, mi se pare nesimțire pe bani publici. Unii profesori au rezultate cu elevi dar alții nimic. Învățământul scoate oameni ușor de manipulat din 90 pana azi ca cei de sus, inclusiv serviciile sa trăiască bine pe seama prostimii. România trezește te!