Avantajele principale ale muncii de acasă sunt clare: costuri mai mici și pentru angajat și pentru angajator, eficiență crescută și siguranță. Dar ca să poți munci astfel ai neapărat nevoie de un colț al tău, unde să ai confortul necesar pentru a fi cu productiv.
Tehnica de birou și accesorii IT
Toată lumea are acasă un computer sau un laptop. Dar dacă vrei să fii și aici cu adevărat eficient sunt și alte accesorii care îți pot îmbunătății productivitatea și te vor ajuta să fii parte din echipă, chiar dacă toată lumea muncește de la distanță. O cameră web bună, o pereche de căști cu microfon, un scanner și o imprimantă sunt mai mult decât necesare pentru că te vor ajuta enorm în munca de acasă, indiferent de ceea ce faci. Evident, ai nevoie de consumabile și printre acestea hârtia și cartusele pentru imprimanta sunt esențiale, ca să poți funcționa la capacitate maximă.
Scaunul de birou
Poate părea doar un detaliu, dar calitatea scaunului pe care îl folosește la biroul de acasă este foarte importantă. Nu trebuie să fie unul foarte sofisticat, ci unul care să aibă înălțimea potrivită și care să-ți permită o poziție corectă și comodă. Regula de aur spune ca genunchii și șoldurile trebuie să fie pe același plan pentru a nu afecta coloana vertebrală. Este de asemenea util să stai cu mâinile pe masa de lucru, cu spatele drept și cu tălpile pe podea (nu încolăcite și nu picior peste picior).
Lumina
Este unul din cele mai importante detalii care îți asigură confortul la birou, fie că este cel de la job, dar mai ales acasă. Cu toate acestea este des neglijată. Lumina nu trebuie să bată direct în monitor sau în față, este ideal să vină din partea stângă dacă ești dreptaci, și din dreapta, dacă ești stângaci. Un alt detaliu important este acela ca lumina să nu se reflecte în tastatură, pentru că te va deranja.
Nu face greșeala de a te chinui să lucrezi dacă lumina nu este suficientă și folosește neapărat o sursă de artificială de calitate cu lumină caldă. Este plăcută și nu deranjează ochii spre deosebire de cea rece, care este inconfortabilă și chiar dăunătoare.
Ordine și confort
Acasă suntem tentați să fim oarecum mai neglijenți. Nu dăm foarte mare atenție dacă biroul este aglomerat inutil, dacă uităm canile de cafea goale și așa mai departe. În condițiile muncii la domiciliu aceste detalii sunt importante. Un birou curat, ordonat și îngrijit este esențial pentru concentrare și productivitate atunci când lucrezi de acasă. Mai mult, ordinea inspiră, este odihnitoare și relaxantă.
Contează foarte mult și cum arată camera în care este biroul. Este bine să fie aerisită, ordonată și curată. Puțini știu, dar unul din factorii care induc o teribilă și continuă stare de stres este dezordinea.
Ceva verde
Verdele este o culoare miraculoasă. Lungimea de undă specifică pentru lumina verde are proprietatea de a fi percepută de ochiul uman fără niciun fel de efort. Pentru toate celelalte culori, ochiul uman face un efort de percepție și adaptare. Acesta este unul din motivele pentru care este indicat să ai o plantă verde pe birou. Va însufleți locul și-l va face plăcut și, probabil, vei fi mai productiv și mai eficient.
Nu te complica, nu exagera
Este important să ai tot ce-ți trebuie la biroul de acasă, dar cu toate acestea nu exagera. Nu comanzi o rachetă spre Marte de acasă. Nu este nevoie de cine știe ce amenajari sofisticate și de investiții importante. Contează ca locul tău să fie plăcut, primitor și să te simți bine acolo. Din toate acestea vin eficiența și ritmul bun pentru munca de acasă. Uneori este mai important să ai o conexiune rapidă la internet și aproape nesemnificativ dacă stilul biroului tău este retro sau minimalist.
Munca de acasă este plăcută și are o serie importantă de avantaje. Există însă și destule dezavantaje. Unele dintre ele pot fi depășite dacă îți asiguri un fond sonor care să te mobilizeze și să te ajute să te concentrezi. La serviciul tău există un zumzet general, care dă atmosfera de lucru. Uneori acasă este prea multă liniște sau, din contră, prea multă agitație. Apelează la muzică și dacă te simți comod cu ele îți poți pune și căștile pe urechi. Asta te va ajuta să ai cu adevărat biroul tău de acasă.
Sursa foto: pexels.com