O companie aeriană internațională nenumită a raportat că a găsit un șurub cu o piuliță lipsă într-un mecanism de control al direcției în timpul întreținerii de rutină și a găsit un șurub similar care nu a fost strâns corespunzător la un avion care nu a fost încă livrat.
Cârma unui avion este folosită pentru a controla și stabiliza aeronava în timpul zborului.
Boeing a comunicat că avionul cu șurubul lipsă a fost reparat, dar vrea să se asigure că toate cele 1.370 de avioane 737 Max aflate în serviciu la nivel mondial sunt verificate pentru probleme similare.
„Problema identificată pe avionul respectiv a fost remediată”, a declarat un purtător de cuvânt al Boeing, într-un comunicat. „Din precauție, recomandăm operatorilor să își inspecteze avioanele 737 Max și să ne informeze cu privire la orice constatări”, a precizat compania.
Producătorul a recomandat companiilor aeriene să îşi inspecteze avioanele Max în termen de două săptămâni.
Procesul ar trebui să dureze două ore, iar Boeing inspectează aeronavele 737 Max nelivrate înainte de a le preda clienţilor.
Problemele de inginerie și calitate ale Boeing au reprezentat provocări majore pentru companie, după ce două avioane 737 Max s-au prăbușit, în Etiopia și în Indonezia, în 2018 și 2019, iar tragediile aviatice s-au soldat cu 346 de morți.
Atunci, avioanele 737 Max au fost blocate la sol timp de 20 de luni în întreaga lume.
Foto: Hepta
lipanileana • 29.12.2023, 14:43
Așa trebuie pentrucă orice mica problema poate duce la o catastrofa mare.