Lanțul de restaurante fast-food Burger King, din Austria, a lansat, săptămâna trecută, hamburgerul „Pride Whooper”, cu două chifle egale, pentru a-și arăta susținerea față de comunitatea LGBT, potrivit CNN.
Până pe 20 iunie, toate restaurantele Burger King din Austria vor servi noul produs pentru a promova dragostea, indiferent de identitatea sexuală, și drepturile comunității LGBT, se arată într-o postare pe Instagram.
Lansarea noului produs a stârnit însă un val de reacții în social media.
În timp ce reprezentanții companiei spun că nu-și doresc altceva decât să-i facă să zâmbească pe clienții lor și să le reamintească faptul că “trebuie să ne tratăm unii pe alții cu dragoste și respect”, există numeroase persoane care se simt ofensate de campania Burger King.
Pe rețelele de socializare, zeci de eprsoane critică lanțul de restaurante fast-food spunând că Burger King face ceea ce se numește „rainbow washing”, adică se folosește de comunitatea LGBTQ+ pentru a-și vinde produsele, fără nicio acțiune specifică care să le îmbunătățească viața persoanelor LGBTQ+.
„Ce naiba e asta?”
Printre cei care critică Burger King se numără și un manager al companiei Netflix, Jarett Wieselman, care și-a arătat indignarea față de burgerul „cu două chifle egale”. „Burger King Austria a făcut un burger care are fie două vârfuri (n.r. chifle superioare), fie două funduri. Ce naiba e asta?”, a scris el.
Pe de altă parte, alți utilizatori de pe rețelele sociale s-au arătat amuzați de burgerul Pride Whooper. „Ca persoană gay, acesta este cel mai amuzant lucru pe care l-am văzut vreodată, nu mă pot opri din râs”, se arată într-un comentariu.
Nu este clar dacă Burger King intenționează să doneze banii obținuți din vânzarea produsului către organizațiile LGBTQ+, notează CNN. Compania nu le-a oferit jurnaliștilor americani explicații suplimentare.
De altfel, multe companii își manifestă sprijinul în luna iunie când are loc Pride Month, care celebrează istoria și cultura LGBTQ+, prin donații către organizațiile LGBTQ+.
În plus, unele dintre ele își actualizează logo-urile în steagul curcubeu.