„Dacă îmi dau cea mai mică dovadă că acest lucru s-a întâmplat, toată conducerea portului o destitui. Nu există așa ceva, nu există regim preferențial pentru camioanele din Ucraina față de cele din România. În vară am avut o ședință cu conducerea portului, spunându-le că în perioada de campanie agricolă, când activitatea în port e la cel mai înalt nivel, să aibă grijă să găsească o soluție în primul rând pentru români”, a declarat Grindeanu, la Digi24.
Potrivit lui Grindeanu, România va continua să sprijine Ucraina, dar a spus că producătorii ucraineni trebuie să respecte regulile, iar dacă vor să exporte cereale în România, să obţină licenţă.
„Încă avem transportatori rămași în stradă. Problema e aceeași. Reclamau anumite lucruri vizavi de camioanele din Ucraina. Au existat discuții în ceea ce ne privește, care sunt legate de linii speciale în Portul Constanța doar pentru ucraineni sau că rămân cantități enorme de grâu în România dinspre Ucraina. Există niște reguli, pe care noi le avem în relația cu Ucraina. Dacă vrei să aduci grâu în România, îți trebuie licență, nu s-au cerut licențe pentru a rămâne grâul ucrainean în România. Dacă s-au ținut sunt cantități infime. Cei care dincolo de acest cadru legal pot face anumite acțiuni să răspundă în fața legii”, a spus Grindeanu.
Totodată, ministrul a adăugat că pentru români poate exista o linie preferențială și că acest lucru se va întâmpla, și „nu doar în port, ci și acolo unde infrastructura o permite”.
„Există puncte de trecere ale frontierei unei infrastructura permite, de exemplu la Nădlac. Putem face aceste linii separate, singura piedică nu e la noi, ci la partenerii maghiari. Sper să găsim dialog, pentru că ai nevoie de parteneri și de partea cealaltă a graniței, ca să funcționeze”, a mai spus Sorin Grindeanu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro