Furtul portofelului sau pur si simplu pierderea acestuia din neatentie va poate lasa fara acte. Peste noapte constatati ca nu mai aveti nici buletin, nici permis auto, masina nu mai are talon, iar in buzunar nu aveti nici un ban pentru ca ati ramas si fara cardul bancar. Desi nu dorim nimanui un asemenea cosmar, va invatam ce sa faceti daca aveti totusi acest ghinion.
Cartea de identitate. Buletinul este primul act pe care trebuie sa-l refaceti. Completati o cerere la sectia de politie de care apartineti, mergeti cu contractul de casa (acte de proprietate, inchiriere sau de luare in spatiu), timbre fiscale si bani pentru taxe. Timp de asteptare, aproximativ doua saptamani de la depunerea actelor. De aici obtineti un document in baza caruia puteti demara procedurile pentru refacerea celorlalte acte.
Cardul bancar. In cazul in care cardul este pierdut sau furat, trebuie sa anuntati imediat banca emitenta pentru a putea fi blocat. Toate bancile au linii de urgenta care pot fi accesabile pentru astfel de situatii. De exemplu, BCR – 021/311.02.16, Raiffeisen Bank – 021/323.95.42, iar BRD – Groupe Societe Generale – 021/ 302.61.61.
Permisul de conducere. Pentru eliberarea unui nou permis titularul trebuie sa declare pierderea documentului la autoritatile emitente in cel mult 48 de ore.
Urmatorul pas e inregistrarea pierderii la Monitorul Oficial, de unde veti obtine o adresa cu care va prezentati la Politia Rutiera dupa ce ati strans urmatoarele acte:
– nota de inregistrare de la Monitorul Oficial;
– actul de identitate (original si copie) si cel de casatorie (daca e cazul);
– dovada de la organele de politie pentru pierderea sau furtul permisului de conducere;
– fisa medicala completata (se gaseste la oficiile aflate in apropiere de Brigada de Politie Rutiera);
– chitanta CEC (450.000 lei) in original;
– foto la unitatile specializate (doua poze format permis auto);
– fisa detinatorului permisului de conducere (de la birourile de copiat acte).
Talonul autoturismului. Pierderea acestuia se declara tot la Politia Rutiera (pentru Bucuresti, la sediul din strada Logofat Udriste nr. 9). Pentru obtinerea unui certificat de inmatriculare nou aveti nevoie de urmatoarele acte:
– chitanta CEC in valoare de 300.000 lei vechi
– cartea de identitate a masinii
– fisa de inmatriculare completata (se obtine tot de la birourile de copiat acte)
– actul de identitate (copie si original).