„Sindicatul Liber al Navigatorilor face cunoscut un nou exemplu al sacrificiului şi curajului pe care navigatorii români îl demonstrează neobosit în misiunile lor. Un act de eroism pe mare, înfruntând natura nemiloasă, poartă semnătura comandantului de cursă lungă Marius Manuel Rădulescu şi a echipajului său devotat. În ziua de 20 septembrie, la ora 16:40, nava port-container Hyundai Privilege spre portul Brisbane, sub conducerea comandantului Rădulescu”, a transmis, marţi, Sindicatul Liber al Navigatorilor, într-un comunicat de presă.
Incidentul a avut loc zilele trecute, pe o mare cu grad de intensitate 3-4, iar victima era în hipotermie şi în stare de şoc, după multe ore petrecute pe o barcă.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 7„Într-o mare cu grad de intensitate 3-4 şi un vânt moderat care biciuia valurile, marea nu părea să fie o ameninţare directă. Totuşi, chiar în mijlocul rutinei aparent obişnuite, privirea ageră a ofiţerului de cart a captat ceva neaşteptat: o bărcuţă galbenă fragilă, plutind în derivă, cu o persoană izolată şi vulnerabilă la bord”, se mai arată în comunicat.
După câteva ore, nava a reușit să se apropie de barcă.
„Cetăţeanul australian Harley McMahon, vizibil afectat de hipotermie şi şocul provocat de orele petrecute în derivă, a fost ridicat la bordul navei Hyundai Privilege. Comandantul Rădulescu a coordonat personal acordarea primului ajutor, transformând nava într-un refugiu de siguranţă pentru cel care, cu puţin timp înainte, se confrunta cu sfârşitul iminent”, au mai transmis navigatorii.
Ulterior, cetăţeanul australian a fost transferat cu succes pe şalupa Poliţiei pe Apă, iar nava Hyundai Privilege şi-a reluat cursul spre Brisbane. Nu se cunosc însă împrejurările în care australianul a ajuns pe mare.
„Pentru acest act de bravură pe mare, Sindicatul Liber al Navigatorilor şi Inspectoratul ITF România îi oferă comandantului Marius Manuel Rădulescu distincţia „Curaj şi profesionalism”, reprezentată de o plachetă, montată pe un suport de catifea albastră pe care sunt vizibile şi culorile tricolorului românesc”, mai precizează sursa citată.
Comandantul Marius Manuel Rădulescu este absolvent al Academiei Navale „Mircea cel Bătrân”, promoţia 1996 şi are o fetiţă de 11 ani.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
costelu • 24.09.2024, 17:58
Se îmbată seara și hotărăsc să traverseze Pacificul , și pe urmă se miră că naufragiază
iugavirgil • 24.09.2024, 16:29
toate navele mari au la bord o cabina spital cu tot ce trebuie , iar comandantul este instruit sa acorde ajutor medical daca la bordul navei nu exista un cadru medical . pe vremuri cand zeci de nave romanesti traversau canalul suez la bord urcau multi comercianti ambulanti , iar unii apelau la comandantii romani sa le faca injectii contra febrei galbene . povesti marinaresti adevarate si de mult uitate