”Președintele Klaus Iohannis face dovada ipocriziei supreme atacând una dintre cele mai bune măsuri adoptate în ultimii ani privind învățământul românesc, măsură ce vine în primul rând în sprijinul tinerilor, ajutându-i să-și croiască un drum în viață, prin învățatea unei meserii, măsură cerută deopotrivă și de mediul de afaceri românesc!”, se arată într-un comunicat al grupului social-democrat din Camera Deputaților.
PSD susține că învățământul ar trebui corelat cu nevoile pieței muncii, existând astfel riscul ca nu toți absolvenții de studii superioare să-și găsească în viitor un loc de muncă.
Lui Iohannis i se impută că obiecțiile sale față de măsura luată de ministru demonstrează ”disprețul său total” față de munca fizică și față de meserii precum electrician, instalator, croitor etc.
”Domnule președinte, dacă nu știați nevoile tinerilor sunt diferite, prin urmare, și măsurile ce-i vizează trebuie să fie diferite! De aceea, PSD va promova în continuare ideea că a învăța bine o meserie poate fi cheia pentru o viață demnă și prosperă”, mai precizează sursa citată.
Obiecțiile președintelui
„Ordinul emis ieri, care prevede repartizarea automată a elevilor cu note sub 5 la Evaluarea Națională în învățământul profesional, este un demers mai degrabă segregaționist, care nu ține cont de individualitatea fiecărui elev. Măsura, luată din nou pe genunchi, ignoră faptul că evaluarea națională nu este un test de aptitudini și nu reflectă nici competențele specifice fiecărui copil, nici preferințele individuale pentru o carieră ulterioară”, a afirmat şeful statului, într-un comunicat de presă dat publicității vineri.
Preşedintele menţionează că, „în loc să crească atractivitatea și calitatea învățământului profesional, acest Guvern, care suferă de reformită cronică, încearcă să ascundă sub preș problema promovării slabe la examenele naționale”.
„Măsura forțează elevii să meargă, fără o minimă orientare și consiliere, într-o direcție care nu are poate nicio legătură cu ceea ce știu și le place. Efectul va fi amplificarea abandonului școlar, nicidecum creșterea calității procesului educațional. Cu incompetența caracteristică, această guvernare se dovedește încă o dată incapabilă să rezolve problemele de fond, care generează, de multe ori, rezultatele slabe ale copiilor la Evaluarea Națională, și nu ține cont de rata mare de sărăcie în rândul copiilor din România sau de alți factori, precum lipsa profesorilor calificați, lipsa dotărilor ori a suportului familial. Ca și în alte cazuri, această guvernare folosește dubla măsură: profesorii care au luat sub 5 la examenul de titularizare pot preda în continuare, însă elevii care au luat sub 5 nu au drept de acces la ruta care li se potrivește”, se arată în comunicat.