Mergi direct la conținut »
Descoperirea cercetătorilor din China care ar putea duce la tratarea autismului
Știri Externe Libertatea > Ştiri > Știri Externe > Descoperirea cercetătorilor din China care ar putea duce la tratarea autismului

Descoperirea cercetătorilor din China care ar putea duce la tratarea autismului

O echipă de oameni de știință chinezi a descoperit că lipsa unei proteine specifice din organismul musculiței de oțet provoacă un dezechilibru la nivelul florei intestinale și simptome asemănătoare cu cele ale autismului la oameni.

De Răzvan Mihalașcu,

Cercetătorii coordonați de Liu Xingyin, cadru didactic la Universitatea Medicală din estul Chinei, au precizat că descoperirea ar putea deschide o nouă cale, la nivel teoretic, pentru tratarea autismului, axată pe digestie și actitatea sistemului imunitar, relatează agenția Xinhua, citată de Agerpres.

Coordonatorul studiului a explicat că insectele Drosophila melanogaster (musculițele de oțet), care aveau deficit al proteinei KDM5, stăteau la distanță una de alta și răspundeau mai lent la stimuli. De asemenea, cercetătorii au constatat că aceste musculițe intrau mai puțin în contact cu celelalte exemplare.

„Toate aceste fenomene sunt similare cu tulburările de comunicare în cazul persoanelor cu autism”, a declarat Liu înainte de Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului, care este marcată la 2 aprilie.

Studiul mai evidențiază că în cazul insectelor cu deficit de KDM5 barierele mucoasei intestinale erau afectate și existau dezechilibre ale florei intestinale.

„Multe persoane cu autism prezintă afecţiuni intestinale severe, precum diaree şi sindrom de colon iritabil. Acest lucru vine în concordanţă cu concluziile noastre”, a menționat Liu.

Cercetările au mai scos la iveală faptul că prin folosirea antibioticelor sau prin administrarea de Lactobacillus plantarum poate fi îmbunătăţit comportamentul social, dar şi durata de viaţă a unora dintre musculiţele de oţet cu deficit de KDM5.

”În general, studiile anterioare pe tema autismului s-au concentrat pe genetică”, a spus Liu

Coordonatorul studiului mai spune că așteaptă ca echipa sa să deschidă „o nouă cale pentru terapia autismului uman din perspectiva digestiei umane şi a sistemului imunitar”.

Tolo: Cum s-au furat peste noapte recipientele de dezinfectant de mâini din Spitalul Colțea

Rezultatele cercetării au fost publicate în cel mai recent număr al jurnalului științific Cell Host & Microbe.