MENIU CAUTĂ

Desperado după like-uri! Fabuloasa poveste a românului Tony Poptămaş, trubadurul iubirii pe Facebook

Distribuie

Chiar în timp ce citiţi acest articol, câteva sute de oameni dau like paginii lui şi îi distribuie mesajele, ca un cor ce nu se satură de postări precum: “Reuşita în dragoste înseamnă mai mult decât a găsi omul potrivit. Înseamnă a fi omul potrivit” sau “Oamenii ar trebui să fie iubitori şi iertători. Nu ştiu ce-i face atât de răi”. Tony Poptămaş, pe numele real Sorin Anton Poptămaş, este un târgmureşean în vârstă de 45 de ani, care în doar un an a devenit unul dintre cei mai populari români pe Facebook. Pagina lui are aproape 800.000 de like-uri, ceea ce l-a transformat într-un punct cardinal al reţelei de socializare. Fostul cântăreţ din trupa Desperado, cu care a participat în 2006 la Eurovision, obţinând locul 4, trăieşte acum “visul norvegian”, locuind în orăşelul Hougesund.
6 administratori pentru o pagină
Poptămaş se număra încă din 2009 printre cele 7 milioane de români cu cont pe Facebook, dar, din dorinţa de a prinde popularitatea de picior, doi ani mai târziu i-a venit ideea de a-şi creşte “cota” pe FB. “Mi-am dat seama că, oricât mi-aş fi dorit să rămân «prezent» pe piaţa muzicală din România, nu aş fi avut cum, dat fiind faptul că locuiesc în Norvegia. Facebook-ul era cea mai bună modalitate prin care puteam să rămân «viu» pentru români”, ne-a mărturisit Tony. Aşa că a luat legătura cu un specialist în socialmedia. “Experienţa lui ca administrator şi a mea ca artist şi entertainer au avut drept rezultat ceea ce este, în momentul de faţă, pagina Tony Poptamas”, ne-a explicat artistul. Pagina lui de socializare, care are nici mai mult, nici mai puţin de şase administratori, cifră demnă de un candidat la preşedinţie, nu de un mic cântăreţ din Norvegia, nu i-a adus doar popularitate, ci şi câştiguri materiale. Prietenii virtuali îi caută melodiile pe You- Tube şi, în funcţie de numărul de vizualizări, Tony reuşeşte să încaseze de la Google aproximativ 1.000 de euro în 30 de zile. “Suma aceasta asigură mâncarea pentru două persoane pe lună”, spune el. În paralel, face bani buni şi din muzica pe care o cântă, ajungând chiar şi la 10.000 de euro pe lună. Piese ca “Tot ce îmi doresc”, “Aş vrea”, “Ai să ştii”, cu Alexandra Ungureanu, au ajuns la inimile românilor, inclusiv ale celor din Norvegia, care îl solicită pe Poptămaş pentru tot felul de cântări.
Status transformat în realitate
Este chemat şi la spectacole cu public norvegian: “Cânt coveruri şi piese de-ale mele. Pe scenă nu doar interpretez, ci fac entertainment, adică un fel de standup, cu cântec”. Poptămaş, care locuieşte în Norvegia de aproape două decenii, a fost căsătorit cu o norvegiancă, de care a divorţat câţiva ani mai târziu. Are doi copii, iar acum se iubeşte cu o româncă: “Intenţionez să mă căsătoresc cu ea, o fată în care am găsit tot ceea ce mi-am dorit ca bărbat. Am postat şi pe Facebook statusuri referitoare la calităţile pe care le are femeia ideală: bunătate, inteligenţă şi frumuseţe”.
De la idee la postare 

Libertatea: Ce vă inspiră când publicaţi un mesaj pe contul de Facebook?

Tony Poptămaş: În general, experienţa de viaţă, a mea sau a altora. Am trăit şi simţit cam tot ce se putea, ca mulţi alţii, aşa că de ”muze” nu duc lipsă.

Ce etape parcurgeţi când creaţi aceste mesaje?

Ideile îmi vin în rutina de zi cu zi; când îmi duc copiii la şcoală, când călătoresc, când sunt în trafic, mai puţin atunci când sunt pe scenă. După ce am o idee care cred că ar fi apreciată, caut o imagine care să exprime ce încerc să expun prin cuvinte, ceva care să îi ajute pe oameni să înţeleagă mai bine sau mai uşor textul. Unele postări pot părea foarte simple la prima vedere, însă în realitate sunt adânci şi interpretabile. Când am imaginea şi textul, lucrez la design.

Care credeţi că este motivul pentru care aveţi asemenea succes pe Facebook?

Faptul că scriu pentru oameni, că îmi găsesc timp să răspund la cât mai multe mesaje, că păstrez contactul cu fanii, că încerc să fiu cât mai prezent posibil. Am o echipă care s-a implicat trup şi suflet în acest proiect.

Unii spun că statusurile dv. îi inspiră, alţii, că sunt penibile. Cum le răspundeţi ”haterilor”?

Depinde de conţinutul mesajelor… Uneori mă rezum la a le mulţumi pentru calomnii, alteori încerc, în cel mai civilizat mod posibil, să le explic care este scopul meu pe pagină sau îi invit să nu mai vină în ”vizită” la noi dacă nu le place ”anturajul”. Majoritatea îşi cer scuze şi ajungem să avem conversaţii plăcute. Sunt şi câţiva care continuă tirada injuriilor, iar eu prefer să îi las să vorbească singuri. Este normal să existe atât reacţii pozitive, cât şi negative când ai de-a face cu peste 700.000 de oameni.

Cum v-aţi descrie în câteva cuvinte?

He, he, cu modestie sau fără? Am să aleg a doua variantă: artist, neodihnit, luptător, zâmbăreţ, familist convins, glumeţ şi gânditor.

TOP 5 – Cele mai apreciate postări într-o lună



–  Eram şmecher când aveam d-ăsta (brick game), nu iPhone 5 (30 noiembrie) – 43.528 de like-uri şi 4.015 share-uri
– Unii aşteaptă să vină moşul, alţii să le vină copiii din străinătate (30 noiembrie) – 32.039 de like-uri şi 11.151 de share-uri
– La mulţi ani, români, oriunde vă aflaţi de 1 decembrie – 28.997 de like-uri şi 22.810 share-uri
– Nu-i uita pe părinţi (30 noiembrie) – 26.123 de like-uri şi 2.852 de share-uri
– Bună dimineaţa-case/ cu miros de lemne arse/ Ziua Domnului să-ţi fie/Un prilej de bucurie – 24.297 de aprecieri şi 5269 de share-uri

Comentarii