„Școlile și dezvoltarea abilităților sunt la fel de importante ca noua rețea de cale ferată din nord. Politicienilor le-au plăcut mereu proiectele mari de transport și de construcții”, scrie Andrew Carter în Yorkshire Post.
„Tentația să apari într-o poză cu o cască de șantier e adesea mai mare fiindcă e foarte puternică și arată publicului că guvernul face ceva tangibil”, spune Andrew Carter.
„În realitate, problemele cu transportul nu sunt principalul motiv pentru care nu funcționează orașele, iar investiția în infrastructură nu e întotdeauna cea mai bună metodă de a le ridica. În loc de asta, guvernul ar trebui să se uite la problemele fundamentale: educația și sistemul de dezvoltare a abilităților”, completează liderului unui think tank britanic important.
Pregătirea pentru piața muncii, cea mai mare provocare post-COVID
Acesta acuză că, dacă nivelul educației rămâne jos, degeaba gândești rețele mărețe de transport care să-i ducă pe oameni la joburi, dacă ei nu vor avea abilitățile necesare să obțină acele joburi.
„Cea mai mare provocare pentru era post-Covid în Marea Britanie este să crești nivelul abilităților vastei majorități a oamenilor care nu sunt acum la școală, dar care vor lucra în următorii 40 de ani sau mai mult”, mai spune analistul.
Politicienii britanici continuă însă să arunce cu bani în lucruri palpabile: 100 de miliarde de lire în noile investiții de capitale și 19 miliarde în transport este ceea ce promite guvernul. Nu distanțele îi despart însă pe oameni.
„Divizarea din rațiuni de educație e principalul motiv pentru care Anglia de Nord și cea Centrală sunt în urma Sudului. În Bradford, de exemplu, sunt de trei ori mai mulți oameni necalificați decât în Exeter”, explică britanicul. Se referă la investiții în cursuri de calificare pentru adulți și învățământ superior.
Totodadă, analistul propune ca guvernul să ofere cursuri gratuite celor care și-au pierdut jobul din cauza pandemiei de COVID-19.