- ANRE spune că a primit plângeri pentru încheierea de contracte fără acordul clienților, dar susține că nu are prerogative în cazuri de fals și folosire de date personale.
- Compania a decis declanșarea unei investigații cu privire la colaboratorii folosiți în zona respectivă.
Mai multe persoane au început să se plângă după ce au devenit fără voia lor clienți ai Grenerg ElectricNet.
„Sute de persoane au fost probabil înșelate și transferate fără voia lor la furnizorul de energie electrică Grenerg SRL ElectricNET din Satu Mare, iar acum încep să primească facturi. O persoană a venit la poartă cu o poveste despre panouri fotovoltaice – sondaj de opinie, dacă oamenii ar fi interesați de montarea panourilor. I s-a cerut să semneze un tabel”, a scris un păgubit redacției Libertatea.
Pe Facebook au apărut începând cu luna iunie postări care descriu același lucru: oamenii au fost întrebați dacă ar dori panouri solare sau despre programul Casa Verde, dar s-au trezit apoi cu facturi de la Grenerg.
„Cine a primit facturi de plată pentru curentul electric de la Grenerg (Electric Net) în urma minunatului sondaj referitor la panouri fotovoltaice efectuat acum o lună aproximativ… și în urma căruia, de fapt, s-a semnat un nou contract de furnizare a energiei electrice, neținându-se cont de faptul că avem deja un contract în derulare. Vă rog să mergeți mâine dimineață la postul de Poliție Nufăru pentru sesizare! Cu cât suntem mai mulți, cu atât vom soluționa problema mai rapid! Nu achitați sub nicio formă facturile!”, se arată într-una din postările de pe un grup al unor cetățeni din Nufăru.
În Fundeni, situația este asemănătoare: „Pentru cei din Fundeni care anul trecut au semnat contract de furnizare a energiei electrice cu firma ElectricNet, apoi s-au răzgândit și au rămas la Enel România, sunați de urgență la Enel! Nu mai sunteți clienți Enel! Cei de la firma ElectricNet (Grenerg) Satu Mare s-au folosit de datele voastre și v-au mutat fără știința și acordul vostru la ei, v-au reziliat contractele cu Enel și ați devenit clienții lor!”, scrie un alt client furios.
Oamenii se întreabă între ei
Ulterior, un grup a apărut fix pentru această situație, numit „Frauda Grenerg Electricnet”.
Un client Grenerg scria pe grup că a primit de la companie un răspuns care invocă o „eroare de sistem”, iar aceasta a făcut să fie generată o cerere de transfer.
„Având în vedere că în trecut ați fost clientul societății noastre, dintr-o eroare de sistem informatic a fost generată o solicitare de schimbare a furnizorului pentru locul de consum de către dumnevoastră, care a fost operată în platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică, fapt ce a generat trecerea automată a acestuia în portofoliul subscrisei”, se arată în răspunsul primit de client de la companie și postat pe grup.
Clientul se întreabă însă ce semnătură a consemnat „eroarea de sistem” pe contracte și ce a făcut compania după ce a descoperit că aceasta i-a adus sute sau mii de clienți.
ANRE are 46 de reclamații pe numele firmei
Libertatea a întrebat Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) dacă există reclamații cu privire la această practică pe numele companiei și ce măsuri a luat.
Instituția spune că pe numele Grenerg SRL se găsesc 46 de reclamații pentru anul 2023, fiind semnalate, cu preponderență, aspecte privind facturarea energiei electrice, dar și încheierea de contracte fără acordul clienților. Această ultimă situație este descrisă în șapte reclamații, conform ANRE.
„Aspectele legate de încheierea presupus abuzivă a unor contracte au fost reclamate de clienți casnici ale căror locuri de consum sunt situate în jud. Tulcea (6 reclamații) și Călărași (o reclamație).”
Răspuns ANRE:
Întrebată ce măsuri a luat, ANRE spune că nu are atribuții privind falsul și utilizarea de date personale.
„Precizăm că ANRE nu are atribuții și competențe de sancționare a aspectelor privind un posibil abuz săvârșit de furnizorul reclamat în ceea ce privește folosirea în vederea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice a unor documente nesemnate/agreate de client sau semnate în fals”, arată ANRE.
Aceasta spune că „nu poate interveni și instrumenta situații de natură penală”, iar problemele de această natură pot fi soluționate doar prin apelare la organele de cercetare penală.
În privința folosirii datelor personale, ANRE recomandă ca persoanele în cauză să se adreseze și Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
În ultimii 5 ani, societatea a fost amendată cu 85.000 de lei de către ANRE pentru faptul că nu avea call center și pagină proprie de internet, nerespectarea elementelor obligatorii pe care contractele trebuie să le aibă și lipsa din contracte a dreptului clienților de a schimba furnizorul în 21 de zile.
Ce spune compania
Întrebată de către ziar, compania susține că a verificat în bazele sale de date sesizările primite din partea autorităților și a identificat doi consumatori din localitatea Nufăru care nu au dorit să devină clienți ai companiei.
„În momentul transmiterii prezentului răspuns, ambii consumatori sunt clienții furnizorilor Enel, respectiv Hidroelectrica”, arată societatea.
Compania a precizat că a declanșat o anchetă cu privire la colaboratorii săi în ce privește acuzațiile.
„Totuși, având în vedere gravitatea acuzațiilor prezentate de dumneavoastră, am decis declanșarea unei anchete interne cu privire la activitatea terților colaboratori care activează în zona respectivă”, se arată în răspunsul primit, semnat de către Crina Ciorcaș, directorul de vânzări al Grenerg.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
durban22 • 19.07.2023, 11:49
Sant nenumarate cazuri in care companiile isi atrag clientii prin fraude {tepe} iar daca acestia nu reactioneaza prompt raman cu clapa trasa !.