Deşi mai multe nume importante din industria auto, printre care Koenigsegg, chinezii de la BAIC sau olandezii de la Spyker, s-au arătat interesate de soarta constructorului suedez Saab, General Motors a luat o decizie şocantă, dar aşteptată de majoritatea specialistilor. Marca suedeza a pierdut 241 de milioane de euro în ultimul an şi a vândut doar 93.000 de unităţi la nivel global. Cei de la GM declară că închiderea mărcii Saab este una dintre cele mai dificile decizii pe care au fost nevoiti sa le aplice. Cei 3.400 de angajati Saab din Suedia vor rămâne fără un loc de muncă după închiderea operaţiunilor.
Eşuarea negocierilor cu Spyker, ultimul constructor rămas în cursa pentru preluarea pachetului de acţiuni, i-au determinat pe americani să anunţe demararea procesului de închidere a operaţiunilor Saab. În timpul negocierilor cu cei de la Spyker, au apărut anumite divergente între aceştia şi oficialii GM, elemente care nu au putut fi rezolvate ulterior. Spyker era ultima şansă a mărcii Saab să supravieţuiască, dar producătorul de supercar-uri exotice a renunţat în ultimul moment la aceasta achiziţie din cauza unor neînţelegeri dintre aceştia şi General Motors, deşi unele voci acuzau probleme financiare la Spyker.
Subsidiarul grupului din Detroit va trebuie să dea ordin de închidere tuturor diviziilor sale şi să se pregătească de un sfârşit, care cu siguranţă va rămâne viu în istoria industriei auto. General Motors regretă că nu a reuşit să încheie tranzacţia cu cei de la Spyker şi precizează ca inchiderea marcii Saab nu va fi o procedură de lichidare forţată sau de insolvenţă şi că vor încerca să închidă operaţiunile producătorului suedez într-un mod ordonat şi responsabil. Din cei 62 de ani de existenţă ai mărcii Saab, americanii de la General Motors au fost la „cârmă” timp de două decenii.
Vrei şi tu o maşină ? Libertatea are pentru tine mii de oferte