Vectra Racing revine în Dakar după o absenţă de un an, iar cei doi piloţi care compun echipa pentru această ediţie merg în America de Sud din postura de clasaţi în topul 20 mondial. Atât Mani Gyenes cât şi Marcel Butuza au terminat sezonul 2010 în primii rideri din lume, chiar dacă în acest an au participat la o singură etapă a Campionatului Mondial de Rally-Raid. Cei doi nu se află la prima participare în Dakar, însă au ca principal obiectiv terminarea raliului având în vedere că mutarea competiţiei din Africa în America Latină a schimbat foarte mult condiţiile în care se concurează.
În 2011, Mani Gyenes şi Marcel Butuza, alături de ceilalţi 212 concurenţi de la categoria moto, vor avea de parcurs peste 9.000 de km pe ruta Buenos Aires (Argentina) – Arica (Chile) – Buenos Aires. De-a lungul celor două săptămâni, cât durează Dakar-ul, se va concura adesea la altitudini de peste 2.500 metri, având în vedere că sute de km de probe speciale sunt în munţii Anzi. Cele mai dificile zile vor fi însă cele din Atacama. În cel mai arid deşert din lume se va concura în patru probe speciale, riderii români antrenându-se pentru această parte a raliului când au concurat în Raliul Tunisiei (etapă din Campionatul Mondial de Rally-Raid).
Mani Gyenes în Dakar
Pilotul sătmărean este primul român care a câştigat un raliu din Campionatul Mondial (Raliul Marocului în 2009) şi are deja trecute în palmares trei participări în raliul Dakar. Primul Dakar pentru Mani a fost cel din 2007 când a ajuns la finiş pe locul 46 la general şi pe 9 la categoria debutanţi. A urmat ediţia din 2008 în care nu a mai putut concura, aceasta fiind anulată din pricina ameninţărilor teroriste. În 2009 a luat startul în prima ediţie din America de Sud, însă din cauza unei accidentări la umărul stâng a fost nevoit să se retragă din raliu.
Marcel Butuza în Dakar
Având o carieră de peste 30 de ani în motociclism, Marcel are ca obiectiv terminarea Dakar-ului după ce în ediţia din 2007 a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme tehnice, în 2008 a trebuit să revină în România ediţia din acel an fiind anulată, iar în 2009 a trebuit să renunţe din cauza unei accidentări. Ajungerea la finişul raliului ar fi un vis împlinit pentru românul care în 2007 a încheiat sezonul în top 10-ul mondial, în acel an reuşind să participe la trei raliuri.
Cei doi piloţi Vectra Racing vor concura în Dakar 2011 pe motociclete KTM 690 Rally, aceleaşi pe care le-au utilizat şi la ediţia din 2009. Alături de Mani Gyenes şi Marcel Butuza în raliu vor porni şi cei doi membri ai echipei de asistenţă, Liviu Butuza şi Romeo Duicu. Ultimul este fost concurent în Dakar, Romeo reuşind să ajungă la finişul ediţiei din 2009.
Prezentarea echipei pentru Dakar 2011
Până la Dakar membrii echipei Vectra Racing vor participa duminică 19 decembrie la decernarea premiilor Federaţiei Române de Motociclism (F.R.M.). Ceremonia va avea loc în sala de conferinţe a complexului Cheile Grădiştei din Moeciu de Sus începând cu ora 11.00 momentul prezentări echipei fiind programat în jurul orei 13.30. În cadrul galei F.R.M., echipei Vectra Racing îi va fi decernat trofeul pentru obţinerea titlului de campioană naţională la enduro în sezonul 2010. Componenţă echipei pentru campionatul de enduro: Mani Gyenes, Alexandru Gârbacea, Marcel Butuza şi Romeo Duicu. Tot mâine Mani Gyenes va primi şi trofeele pentru cele două titluri de campion obţinute în 2010. Este vorba despre titlul din Campionatul de Enduro al României şi de cel din Campionatul de Endurocross al României.
Vezi care e prezența la vot la alegerile parlamentare 2024 și ce candidați sunt pe listele partidelor!