Confruntat cu numărul foarte mare de pasageri, reprezentanții aeroportului olandez au cerut luni mai multor companii aeriene să anuleze zborurile începând cu ora 16.00. Iar pe lângă anulări, circa 650 de zboruri au avut întârzieri.
„Nivelurile de personal de securitate sunt mai mici decât ceea ce Schiphol a cerut companiilor de securitate. Prin urmare, există o lipsă de personal de securitate și numărul călătorilor în așteptare este în creștere (…). Din păcate, există șansa ca pasagerii să-și piardă zborul din cauza timpilor lungi de așteptare”, a explicat un purtător de cuvânt al aeroportului.
Oficialii aeroportului se așteptau ca marți să fie „o zi mai gestionabilă”, după cum a declarat un purtător de cuvânt pentru publicația NL Times. Aeroportul este astăzi mai puțin aglomerat decât luni, însă cozile încep din nou să se formeze, potrivit Euronews.
Problemele apar în contextul în care personalul de securitate caută locuri de muncă în alte părți după ce perioada în care angajații au primit o indemnizație suplimentară de 5,25 euro pe oră s-a încheiat, a precizat Joost van Doesburg, reprezentant al Confederației Sindicatelor din Țările de Jos.
„Mulți angajați au venit special pentru această indemnizație. Alocația a ajutat, astfel, să facem față problemelor din vară, dar nu a făcut ca problemele de la Schiphol să dispară într-un mod durabil”, a explicat el.
Reacția pasagerilor
Situația i-a înfuriat pe pasageri, care și-au exprimat nemulțumirile pe rețelele sociale.
„Haosul la Schiphol este cel mai rău pe care l-am văzut în mai bine de 40 de ani de zboruri”, a scris un călător.
Alții au spus că au așteptat până la cinci ore înainte ca pasagerii blocați să se poată îmbarca.
„Zeci de conexiuni ratate. Rușinea este cuvântul potrivit”, a spus o femeie.
Multe companii aeriene își îndeamnă pasagerii să nu sosească cu mai mult de patru ore înainte de zbor, pentru a evita o aglomerare nejustificată a aeroportului. Pe de altă parte, unii călători care au urmat această recomandare spun că au pierdut zborurile și i-au sfătuit pe alții să sosească cu cel puțin cinci ore înaintea decolării.
Reprezentanții aeroportului olandez le-au recomandat pasagerilor să ceară despăgubiri, deși, de obicei, acestea pot fi solicitate de la companiile aeriene, nu de la aeroport. Este vorba despre o politică introdusă de Aeroportul Schiphol la începutul acestui an, în contextul întârzierilor foarte mari ale zborurilor.
Totul se întâmplă la finalul unei veri dificile pentru sectorul aviatic, în condițiile în care companiile aeriene și aeroporturile au redus locurile de muncă în timpul pandemiei de COVID-19, ceea ce a făcut foarte dificilă revenirea rapidă a angajaților pentru a face față exploziei de călători din acest an.
Foto: EPA