Mergi direct la conținut »
Iar suntem puși pe cheltuială! Mașinile NEMȚEȘTI sunt în topul preferințelor românilor
Bani și Afaceri Libertatea > Ştiri > Bani și Afaceri > Iar suntem puși pe cheltuială! Mașinile NEMȚEȘTI sunt în topul preferințelor românilor

Iar suntem puși pe cheltuială! Mașinile NEMȚEȘTI sunt în topul preferințelor românilor

Mărcile germane dețin 20% din piața românească de mașini noi și peste 63% din piața celor second-hand, potrivit datelor celui mai mare site de anunțuri auto din România. Dacă înainte de criză cele trei mărci premium nemțești adunau împreună sub 3% din numărul mașinilor noi de pe piață românească, în 2015 procentul a ajuns la 7%, Mercedes conducând din poziția de lider vânzările de autoturisme în țara noastră.

De Ileana Ilie,

În prezent, fiecare brand auto nemțesc are în gamă și mașini de tip SUV premium, lucru care a ajutat semnificativ la creșterea numărului de autoturisme vândute la nivel global. De asemenea, toți producătorii și-au adaptat modelele în funcție de cerințele pieței și și-au conturat planurile de dezvoltare ținând cont de apetitul europenilor pentru SUV-uri. În 2015 cota de piață pentru mașinile de acest tip a ajuns la 22% în Uniunea Europeană.

Comparativ cu media UE, mărcile germane premium au puțin din piața mașinilor noi, însă lucrul este explicabil prin puterea mai mică de cumpărare din țară și prin faptul că la noi, Dacia are o treime din piață, restul mărcilor trebuind să-și împartă două treimi din piață, în timp ce la nivelul UE marca de pe primul loc, Volkswagen, are sub 13%.

Popularitatea mărcilor germane se vede în piața second-hand unde, daca luăm în considerare și Volkswagen si Opel, aceste automobile au 63% din total. Dacă ne referim doar la cele trei mărci premium, ponderea lor a depășit 18% pe piața second-hand, iar la capitolul volume, înseamnă peste 40.000 de mașini second-hand aduse din import. Pentru comparație, mașinile noi totalizează doar 6.000 de unități.

Cotele de piață ale celor trei mărci premium în țară:

Anul/Marca    2007    2011    2015

Audi    0,9%    1,8%    1,7%

BMW   0,9%    2,3%    2,4%

Mercedes        1.0%    1,9%    3,3%

Iohannis a semnat decretul de retragere a decorației pentru Adrian Năstase. Ce alte nume grele mai sunt pe listă
Recomandări

Iohannis a semnat decretul de retragere a decorației pentru Adrian Năstase. Ce alte nume grele mai sunt pe listă

Cotele de piață ale celor trei mărci premium în țară, pe piața mașinilor second-hand din import:

Anul/Marca    2007    2011    2015

Mercedes        4,0%    3,6%    3,8%

Audi    6,3%    5,6%    7,1%

BMW   5,7%    5,0%    7,2%

Sursa: Autovit.ro, pe baza datelor DRPCIV

Dar nu doar mașinile germane sunt râvnite de români, ci tot bavarezii au fost primii care au cucerit piaţa electrocasnicelor şi a comerţului modern din România. Metro a fost primul mare retailer care a deschis un hipermagazin în țară. Şi în bricolaj nemţii au investit primii, prin Praktiker, iar acum Kaufland este cea mai mare reţea de magazine din ţară.

Apropo de comerț, românii sunt iar puși pe cheltuială! Au, n-au bani, românii cumpără (mai ales) telefoane inteligente, televizoare, sisteme audio deştepte sau electrocasnice. Au cheltuit pe ele, anul trecut, 2,3 miliarde euro, cu circa 13% mai mult decât în 2014.

Pe lista de cumpărături au fost mai ales telefoanele, unde vedetele incontestabile au fost smartphone-urile de peste 600 de euro bucata. Dar oamenii au reînceput să ţină şi la confortul casei – vânzările de electrocasnice mari, în special cele incorporabile (plite, cuptoare, frigidere și congelatoare), au avut, o creştere de 23%, până la 171 de milioane de euro, numai în ultimele trei luni din 2015.

O româncă de pe lista celor mai căutați infractori din Europa a fost prinsă după 5 ani de căutări. Unde a fost găsită
Recomandări

O româncă de pe lista celor mai căutați infractori din Europa a fost prinsă după 5 ani de căutări. Unde a fost găsită

La capitolul electrocasnice mici, cel mai bine vândute au fost storcătoarele de fructe și legume, aparatele de preparat mâncarea și cele de preparat băuturi calde, dar și aparatele de ras și epilat. Vânzările au fost stimulate de produse premium, precum aparatele de îndepărtat părul cu lumină pulsată (IPL) dar și de îndepărtat părul pentru bărbați.

Vânzările de calculatoare au rămas constante, caci oamenii s-au învățat cu ele. În schimb, s-au vândut mai puține tablete și televizoare clasice. Totuși, au saltat serios vânzările la cele cu ecran de peste 1 metru.

Un stomatolog pasionat de medicina de urgenţă îi ia apărarea lui Raed Arafat. “Sunt alţi şefi mai mici care trebuie să răspundă”
Recomandări

Un stomatolog pasionat de medicina de urgenţă îi ia apărarea lui Raed Arafat. “Sunt alţi şefi mai mici care trebuie să răspundă”

Cu vânzări totale de 263 de milioane de euro, în ultimul trimestru al lui 2015, telecomunicaţiile rămân cel mai mare sector de pe piața bunurilor de folosință îndelungată şi asta datorită vânzărilor de smartphone-uri, care sunt dotate şi cu camere foto performante. Accesoriile pentru telefoane mobile, în mod specific căștile, au raportat o creștere a cererii. Şi dacă ai un astfel de telefon în buzunar ce rost mai are să-ţi cumperi alt aparat foto? Aşa că vânzările de camere compacte au continuat să scadă în aceeași perioadă.

Ce cumpără românii

Mulți au acum bani de dat, tocmai pentru că au scăpat în sfârșit de creditele de consum la care s-au înhămat în trecut.

Categorie            T4 2015 (mil. euro)           Evoluție T4 2015/ T4 2014 (%)

Telecomunicaţii                263        23,6

Electronice de larg consum           172        8

Tehnologia informaţiei (IT)           172        3,2

Electrocasnice mari         171        16,9

Electrocasnice mici          54           13,1

Echipament office&consumabile 20           3

Foto       11           -12,4

Sursa: GfK TEMAX România

Close
Închide
  Close