Compania românească Blue Air a reprezentat ani la rând un “colac de salvare”, împreună cu Romaero Băneasa pentru aeroportul Aurel Vlaicu. Aerogara a stârnit, însă, în nenumărate rânduri nemulţumiri în rândul pasagerilor sau a rezidenţilor din apropiere. Avioanele care decolau şi aterizau în anumite intervale orare au creat discomfort populaţiei, aşa că, anul acesta a fost impusă o restricţie a operaţiunilor, încât zborurile de noapte au fost interzise. Poate cel mai important element care a dus la mutarea operaţiunilor pe Otopeni l-a reprezentat disconfortul pasagerilor de la Băneasa.
Aeroportul, subdimensionat nu a fost modernizat corespunzător, astfel că pasagerii au fost mereu înghesuiţi. Nu se putea merge decât la cel mult unul sau două magazine cu preţuri cât de cât normale, în timpul petrecut până la îmbarcare, întrucât preţurile comercianţilor din terminal atingeau cote inimaginabile. Nici scaunele din sala de aşteptare nu erau suficiente, iar la aterizare, la controlul actelor se forma o coadă infernală la cele câteva ghişee ale Poliţiei de frontieră. Coşmarul continua în hărmălaia de la singura bandă care aducea bagajele, subdimensionată de asemenea. Toate aceste lucruri vor devein o amintire neplăcută a celor care au tranzitat Băneasa. Noul terminal modern de la Otopeni va face faţă cu success unui trafic mărit, iar dotările aeroporturilor îi va face pe pasageri să se simtă în sfârşit europeni.
Băneasa va rămâne un aeroport micuţ, cochet, destinat doar curselor bussines, sau zborurilor şcoală. Primul pas a fost făcut prin reabilitarea unei clădiri a aeroportului, transformată în terminal bussines cu finisaje şi dotări de lux. Lipită de aeroport este Academia de aviaţie a statului. Vor rămâne şi cursele speciale ale aeronavelor care vor veni la întreţinere la Romaero sau la hangarul Blue Air. Cursele operatorului low-cost vor fi mutate la Otopeni. Anunţul oficial a fost făcut azi de reprezentanţii companiei, prima de altfel care a declarat transferul. “Blue Air prima anunţă mutarea operaţiunilor pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă începând cu data de 25 martie 2012 odată cu lansarea orarului de vară”, se arată într-un comunicat remis presei.
Deocamdată nici una din celelalte companii aviatice, de pe Băneasa nu a anunţat dacă acceptă mutarea operaţiunilor pe Otopeni.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro