Primarul se întreabă, în postarea în care anunță sesizarea făcută la DNA, de ce conducerea STB de la vremea respectivă a demarat procedurile de achiziție dacă nu erau alocate fonduri necesare. O altă problemă ridicată de el este lungimea tramvaielor: aceastea măsoară doar 18 metri, în condițiile în care fluxul de călători necesită unele mai lungi.
Problemele respective au fost descoperite de Municipalitate după verificările făcute la compania de transport de Corpul de Control al Primarului General, potrivit postării.
„Obiectul sesizării este achiziția de tramvaie noi din gama de 18 metri printr-o procedură demarată de STB în anul 2019 și încheiată în anul 2020 cu declararea firmei Electroputere VFU Pașcani drept câștigătoare a licitației”, scrie Nicușor Dan, pe Facebook.
Acesta ridică mai departe două întrebări la care ar trebui, în opinia lui, să răspundă ancheta procurorilor DNA.
„1. De ce conducerea STB reprezentată de la acea dată a continuat demersurile pentru finalizarea procedurii de achiziție, deși la momentul aprobării raportului de procedură nu avea alocate fondurile necesare în conformitate cu prevederile legale?
2. De ce STB a decis încă din anul 2019 să achiziționeze tramvaie de 18 metri în contextul în care fluxul de călători ar justifica o nevoie de tramvaie mai lungi?”
Potrivit lui Nicuşor Dan, opțiunea STB a fost pentru VFU Pașcani care aducea componente din Rusia și vindea apoi la prețuri majorate.
„Situația de fapt este agravată și de faptul că VFU Pașcani a introdus în instanță o cerere de penalități în valoare de 1% pe zi din valoarea contractului până la încheierea contractului cu STB”, mai scrie Nicuşor Dan.
La sfârşitul anului trecut, STB a anulat licitaţia pentru cele 40 de tramvaie scurte, câștigată în iulie 2020 de Electroputere VFU, din cauza lipsei de fonduri.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro