De Gabriela Boceanu,

Şedinţe scurte, dar intense

30 de minute maximum. Alege, împreună cu instructorul tău de la sală, un set de exerciţii de mare intensitate (combinând, de regulă, exerciţii cardio şi de fortificare musculară), care să dureze cel mult 30 de minute. După principiul “puţin, dar bun”.
Găseşte-ţi un partener. Unul sau mai mulţi – numărul este mai puţin important decât efectul: nu-ţi mai poţi permite să chiuleşti de la ora de sport, să întârzii sau să scurtezi şedinţa, pentru că aveţi program comun. Iar discuţiile care se leagă fac să fie mai relaxant programul impus. Îţi poţi găsi “jumătatea sportivă” chiar la sală, poţi convinge câteva colege să se înscrie la acelaşi club cu tine, poţi stabili, alături de vecini de cartier, un program de alergat, poţi găsi parteneri pe site-uri şi forumuri dedicate.
Poartă o brăţară conectată. Arată bine şi este un aliat de nădejde: îţi arată ce distanţă ai parcurs, în timpul antrenamentelor, şi câte calorii ai pierdut, înregistrează frecvenţa cardiacă, în funcţie de complexitatea aparatului (şi de preţ, fireşte) îţi stabileşte obiectivul de atins în fiecare zi, în funcţie de performanţa din ziua precedentă, analizează ciclul somnului etc. Vei putea vedea şi împărtăşi cu alţii progresele pe care le faci.

Muzica – un stimulent important

Fiecare sport are un ritm potrivit. Ritmurile energice (pop, heavy metal) sunt un stimulent extraordinar, dacă practici sporturi de anduranţă sau pentru fortificarea musculaturii. Sporturile mai calme, gen yoga, exerciţiile posturale “rimează” perfect cu muzica de relaxare, bazată pe sunete din natură (valurile mării, cântecul păsărilor).
Împărtăşeşte-ţi progresele. Familia şi prietenii se vor bucura pentru fiecare realizare a ta. Dar dacă vrei să găseşti un stimulent şi mai puternic, caută, pe internet, reţele de socializare “acaparate” de grupuri de amatori de sport, ca tine. Vei putea învăţa din experienţa celorlalţi membri ai grupului, vei posta poze relevante pentru evoluţia ta, vei cere sfaturi, vă veţi amuza împreună…
Variază activităţile sportive. O dată pe săptămână, fă-ţi plăcerea de a practica alt sport decât cel obişnuit: alternează înotul cu stretchingul, fitnessul sau Body combat cu yoga sau cu exerciţiile posturale, alergările în aer liber cu pedalatul pe bicicletă.

Larisa Iordache, trimisă în stradă: „M-au pus să îmbrac uniforma Poliției din lipsă de personal”
GSP.RO

Larisa Iordache, trimisă în stradă: „M-au pus să îmbrac uniforma Poliției din lipsă de personal”

Horoscop 9 aprilie 2020. Capricornii trebuie să fie atenți la cei dragi
HOROSCOP

Horoscop 9 aprilie 2020. Capricornii trebuie să fie atenți la cei dragi