De Răzvan Mihalașcu,

Acesta este cel mai important caz din punct de vedere valoric soluționat de CSALB, susțin reprezentanții organizației neguvernamentale.

După ce, în decembrie 2018, prin intermediul CSALB soluţionarea unui caz în care beneficiul consumatorului, în relaţie cu una din băncile la care avea împrumuturi, s-a ridicat la 39.000 de euro, acum avem un nou record valoric. De data aceasta vorbim despre un caz social în care banca a acceptat ştergerea unei sume importante şi condiţii mai bune de plată pentru diferenţa care a rămas de achitat. Creşterea sumelor pe care instituţiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor dovedeşte că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiţii mai bune pentru consumatori. Dar, ambele părţi au de câştigat, deoarece îşi pot continua relaţia contractuală şi, prin alegerea concilierii, a negocierii, evită rezolvarea litigiilor în instanţă”, a explicat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB, conform Agerpres.

Soluţia a fost propusă de conciliatorul Roxana Mustăţea, după ce a discutat timp de trei luni atât cu reprezentanții băncii, cât și cu consumatorul.

„Vorbim despre un caz social, un caz care a fost analizat uman, nu din punct de vedere financiar. Toată lumea – atât CSALB, cât şi banca – l-a tratat ca atare : mai mult cu sufletul şi mai puţin pe baza cifrelor. Banca a acordat o diminuare a soldului de 44.600 de euro care reprezintă aproape întreaga sumă pe care consumatoarea a împrumutat-o în 2007. Pentru diferenţa care a rămas de plată, banca a împărţit suma în rate cu dobândă fixă. Practic, rata lunară va fi de aproximativ 1.000 de lei în perioada următoare”, a precizat Roxana Mustăţea, conciliatorul CSALB care a soluţionat acest caz.

Femeia a muncit în străinătate pentru a-și putea plăti ratele

În 2007, femeia din Maramureș a împrumutat de la bancă suma de 49.940 euro. Creditul avea dobândă variabilă, iar, în aceste condiții, rata lunară a ajuns la 780 de euro.

Grav bolnavă, femeia de 47 de ani, care este mama a doi copii, a fost nevoită să reeșaloneze creditul și așa se face că suma datorată băncii a depășit 60.000 de euro. La toate s-au adăugat deprecierea treptată a leului în raport cu euro, scăderea salariului şi agravarea stării de sănătate a unuia dintre cei doi copii ai familiei.

„Nu am cuvinte să mulţumesc echipei CSALB şi în special conciliatorilor care m-au ajutat în acest caz: doamnei Roxana Mustăţea şi domnului Doru Trăilă. Domnul Trăilă a dat prima hotărâre în cazul meu, anul trecut. Atunci, a solicitat băncii să îmi stabilească ratele lunare în funcţie de soldul calculat la valoarea actuală a imobilului, nu la valoarea din 2007. Iată că, după cinci ani în care am sperat să rezolv situaţia mea cu ajutorul avocatului, după ce am muncit în străinătate ca să îmi pot plăti ratele, după ce am luat în calcul inclusiv darea în plată, situaţia noastră s-a rezolvat cu ajutorul CSALB în câteva luni şi fără să plătesc niciun ban”, a declarat consumatoarea, conform comunicatului CSALB.

Anul acesta, până pe 19 aprilie, 616 de cereri au fost trimise de consumatori către CSALB, cu 70% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 200 s-au transformat deja în dosare, faţă de 173 în aceeaşi perioadă a anului trecut. La acestea se adaugă 61 de cereri soluţionate amiabil de bănci şi consumatori, după transmiterea cererii de conciliere prin intermediul CSALB.

Are 23 de ani și a dat lovitura cu o afacere unică în România! Ideea genială din care s-a îmbogățit
Recomandări

Are 23 de ani și a dat lovitura cu o afacere unică în România! Ideea genială din care s-a îmbogățit

Toată procedura este gratuită pentru consumatori. Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.


Citește și:

FOTOREPORTAJ | Portret de țară. Oamenii care au bătut țara pentru 2 lei pe oră în plus la salariu, în 20 de imagini. „Vestele albastre” de la Satu Mare au venit la București!


 

CTP s-a enervat după ce vloggerul Selly a făcut accident. Jurnalistul il ataca foarte dur: "Când dai 70.000 € pe o mașină înseamnă că..."
GSP.RO

CTP s-a enervat după ce vloggerul Selly a făcut accident. Jurnalistul il ataca foarte dur: "Când dai 70.000 € pe o mașină înseamnă că..."

Horoscop 16 decembrie 2019. Taurii pot avea parte de confruntări aprinse
HOROSCOP

Horoscop 16 decembrie 2019. Taurii pot avea parte de confruntări aprinse