Locomotiva a fost fabricată în 1894 în Germania și restaurată capital la Dej, în urmă cu doi ani. Ea a atras privirile de Centenar, atunci când a fost expusă la Alba Iulia.
Producătorii unei case de filme au ales-o ca recuzită pentru un lungmetraj, realizat după o celebră carte a lui Jules Verne, “Ocolul Pamântului în 80 de zile”.
Filmul se va turna în România și în Africa de Sud
Pelicula, în care rolul principal va fi jucat de David Tennant, se va filma în România și în Africa de Sud, scrie revista Variety. Filmările se vor relua după ce au fost suspendate în martie, din cauza epidemiei de coronavirus.
Rolul exploratorului Phileas Fogg, care, în urma unui pariu revoltător, își asumă provocarea de a înconjura globul în 80 de zile, este jucat de David Tennant („Broadchurch”, „Dr. Who”), un actor scoțian de televiziune, cinematografie și teatru, care a mai jucat, printre altele, într-un film din seria „Harry Potter”. Rolul valetului Passepartout este interpretat de starul francez în devenire Ibrahim Koma („Je Suis Daddy”, „Mother is Wrong”). Fogg mai este însoțit în aventura sa de jurnalista aspirantă Abigail Fix, interpretată de Leonie Benesch („The Crown”).
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_6fb3cd48fa22de9e78203a380cfd7a38.jpg)
Seria, care va avea opt episoade, va fi difuzată de cele mai importante televiziuni din Franța, Italia, Germania, Australia, dar și de BBC.
Locomotiva, restaurată în timp record
Cum locomotiva cântărește peste 40 de tone, ea a fost dezasamblată în două părți și transportată cu trailerele, pe traseul Dej – Cluj-Napoca- Ungheni – Brașov – Cheia – Ploiești – București. Filmările se vor încheia la sfârșitul lunii noiembrie, când se va întoarce în depoul din Dej, mai scrie publicația citată.
Locomotiva, care face acum parte din tezaurul național, a fost produsă la Henschel Sohn Kassel, fiind construită în baza unui ghid schițat de inginerul G. Cosmovici pentru ca aceasta să poată remorca și trenuri mixte, scrie clubferoviar.ro. Viteza maximă pe care o atinge este de 73 km/oră. Ea a mai fost restaurată o dată în perioada post-decembristă, în 1994, în depoul București-Triaj, fiind expusă în Gara Băneasa cu ocazia împlinirii a 125 ani de la inaugurarea liniei București Filaret-Giurgiu.
Producătorii au ales-o pentru că este originală
Florin Nan, promotorul Muzeului Locomotivelor din Dej, ne-a declarat că este una dintre cele mai valoroase exponate, care a fost restaurată pentru Centenar „în timp record”. Producătorii filmului au venit și au văzut-o, după care au decis s-o folosească drept recuzită în film, pentru că este un exemplar original de locomotivă cu aburi.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_1cd2de0e98afc17d40bf0b83d5b6b8bd.jpg)
Muzeul Locomotivelor din Dej are în custodie peste 20 de locomotive pe aburi și electrice, dar și vagoane care au marcat istoria transportului feroviar din România. Printre acestea, se află și cea mai puternică locomotivă cu aburi fabricată în România, la uzinele Malaxa din București, în anul 1942, care atinge 85 de kilometri pe oră.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_04ce0b4c8b88ffeca39091acb74cc44a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1c1bac8c581867b480f80ddc4a8a3cfc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_ea2b9baa8283de75716d625a76ad5390.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_5ac38a79b26f68919b0e3737d8ba512b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_bce47bd80b07d13eea1d1d14d6b4c2e0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_413a5965b9d87f6755034fd418e86ac0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_0a7c6c0c320cbf95c049cbc5781d8581.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_b3e9a5bd50a091411afd61caa1903b23.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_bf6724095c731537280de3d8f2420c3c.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.