În prima etapă, inspectorii antifraudă au analizat peste două milioane de vânzări online de bunuri livrate prin curier și a început verificarea a peste 500 dintre clienții firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrări cu plata “ramburs” sau în conturi bancare.
ANAF arată că odată cu creșterea masivă în perioada pandemiei a vânzărilor online prin platformele cunoscute, a crescut și comerțul cu mărfuri contrafăcute sau operate de firme-fantomă, în special prin intermediul unor persoane fizice sau site-uri paravan, care operează pe perioade scurte.
ANAF nu a transmis statistici legate de cuantumul amenzilor aplicate, dar recomandă comercianților și face un apel către persoanele fizice sau juridice să își plătească obligațiile fiscale.
În plus, practica marilor operatori de a deschide marketplace-uri a reprezentat o oportunitate pentru firmele sau persoanele care comercializau produse fără a fiscaliza veniturile sau care vindeau produse contrafăcute, arată Fiscul.
Operațiunea a fost declanșată ca urmare a numărului de sesizări primite de la clienți, în special privind imposibilitatea de a beneficia de garanție în lipsa facturilor.
Principalul mod de operare este explicat de ANAF: persoane fizice care cumpără produse la prețuri subevaluate, pe care le vând en-detail online și încasează de la cumpărători contravaloarea, fără plata obligațiilor fiscale.
Furnizorii acestor persoane fizice achiziționează intracomunitar sau importă bunurile prin firme proprii sau intermediare, care sunt apoi “lichidate” după finalizarea formalităților de vămuire.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro