În cadrul blocului nostru există două scări într-o asociaţie: A şi B. Acum, ne-am făcut asociaţii separat. Eu stau la scara B, iar administratorul a venit şi ne-a cerut buletinul, pentru a ne face asociaţie: ne-a luat CNP-ul şi toate datele. E normal aşa? În plus, nu vrea să îmi spună câţi bani am plătit la întreţinere în ultimii trei ani. Are acest drept? D.M., Bucureşti
Răspuns: Este legal să vi se solicite anumite date personale care privesc proprietarul şi proprietatea atunci când se înfiinţează o asociaţie de proprietari. Administratorul nu are obligaţia să vă spună cât aţi plătit la întreţinere în ultimii trei ani.
Ce forme legale trebuie să fac pentru a renunţa la repartitoare? Cătălina Boldiş, Bucureşti
Răspuns: Se renunţă la repartitoare printr-o notificare adresată atât asociaţiei de proprietari, cât şi firmei care prestează serviciul, menţionând faptul că sunteţi nemulţumită şi afectată material de serviciile prestate. De la data transmiterii notificării, demontaţi repartitoarele.
Există posibilitatea ca o persoană particulară să fie angajată cu forme legale în cadrul unei asociaţii de proprietari? Cum trebuie procedat? Elena Ştefan, Bucureşti
Răspuns: Formele de angajare sunt convenţia civilă de prestări servicii sau contractul individual de muncă pentru persoană fizică. Pentru persoană juridică ori persoană fizică autorizată, este necesar contractul de prestări servicii.
Răspunsuri oferite de Radu Opaina
Președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din România.
www.fapr.ro