Consiliul General al Municipiului Bucureşti va dezbate în următoarea şedinţă aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind construirea a peste 87 de kilometri de piste de biciclete în zona centrală a Capitalei, valoarea totală a investiţiilor în patru trasee şi în locuri de parcare pentru biciclete depăşind 68 de milioane de lei (peste 14,5 milioane de euro), arată news.ro.
Finanţarea investiţiilor se va asigura din bugetul propriu al municipiului Bucureşti şi din alte surse, prevăd documentele publicate de autorităţile locale.
Sunt supuşi aprobării consilierilor generali patru proiecte de hotărâre care includ indicatorii tehnico-economici privind cele patru trasee de piste pentru biciclete.
Patru trasee bătute în cuie
Unul dintre acestea are în vedere zona centrală a Capitalei, unde pe 21 de străzi ar urma să fie construiţi 48,25 kilometri de piste pentru biciclete cu o suprafaţă de peste 166.000 de metri pătraţi şi 420 de locuri de parcare pentru biciclete.
Pentru al doilea proiect care prevede construirea de piste pentru biciclete indicatorii tehnico-economici prevăd realizarea unui traseu 2 pe ruta Piaţa Victoriei- Bulevardul Iancu de Hunedoara – Şoseaua Ştefan cel Mare – Şoseaua Mihai Bravu, cu o lungime de 17,2 kilometri pe trei străzi şi 120 de locuri de parcare pentru biciclete.
Traseul 3 include ruta Calea Victoriei – Bulevardul Regina Elisabeta – Bulevardul Mihail Kogălniceanu – Splaiul Independenţiei pe care, conform proiectului, ar urma să fie construiţi 10, 15 kilometri de piste de biciclete şi 50 de locuri de parcare.
Cel de-al patrulea traseu pentru care au fost realizaţi indicatorii tehnico-economici prevede amenajarea de piste de biciclete pe o lungime de 11,6 kilometri şi o sută de locuri de parcare pe traseul Bulevardul Libertăţii – Bulevardul Unirii- Bulevardul Decebal – Bulebardul Basarabia. Costurile estimate sunt de 12.764.000 lei, TVA inclusă.
Prin realizarea acestor obiective municipalitatea îşi propune „integrarea Bucureştiului în Reţeaua Europeană pentru Ciclişti – Reţea Matropolitană de Trasee Cicloturistice, dar şi diminuarea efectelor poluării şi creşterea siguranţei bicicliştilor în trafic”.
VIDEO/ Ce face un primar când i-a plecat jumătate de comună la muncă în străinătate. Interviu cu Anton Anti, primarul din Butea, Iași
Exploreaza aceste trasee usoare cu bicicleta langa Bucuresti sau chiar și aceste trasee cu bicicleta in Romania
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro