Cuprins:
Ryanair dorește limitarea consumului de alcool la două băuturi per pasager în aeroporturi, solicitând verificarea cărții de îmbarcare la achiziționarea băuturilor alcoolice. Compania susține că această măsură ar îmbunătăți siguranța și experiența de călătorie pentru toți pasagerii.
,,Nu reușim să înțelegem de ce pasagerii din aeroporturi nu sunt limitați la două băuturi alcoolice (folosind cartea de îmbarcare exact în același mod în care limitează vânzările duty free), deoarece acest lucru ar duce la un comportament mai sigur și mai bun al pasagerilor la bordul aeronavelor și un comportament mai sigur. experiență de călătorie pentru pasageri și echipaje în toată Europa”, a declarat luni compania aeriană.
Costuri semnificative pentru zborul deviat
Ryanair a inițiat o acțiune în justiție împotriva pasagerului responsabil pentru devierea zborului, solicitând recuperarea sumei de 15.000 de euro. Costurile includ:
- 7.000 EUR pentru cazarea a 160 de pasageri și membri ai echipajului
- 2.500 EUR pentru taxe de aterizare și manipulare în Porto
- 1.800 EUR pentru înlocuirea echipajului
- 800 EUR pentru combustibil suplimentar
- 750 EUR pentru pierderi din vânzările la bord
- 2.500 EUR pentru taxe legale în Portugalia
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_070c238e61ffc1fcf06b0d3ec18abe20.jpg)
Compania aeriană subliniază că aceste costuri ar fi fost evitate dacă pasagerul nu ar fi cauzat devierea zborului.
Solicitări pentru reglementări mai stricte
Ryanair face apel la autoritățile UE să ia măsuri pentru limitarea vânzării de alcool în aeroporturi. Compania consideră că problema principală nu este consumul de alcool la bord, ci pasagerii care se îmbată în aeroport și devin indisciplinați în timpul zborului.
,,Este timpul ca autoritățile UE să ia măsuri pentru a limita vânzarea de alcool în aeroporturi”, se arată într-un comunicat al companiei.
Proceduri legale în curs
Inițial, Ryanair a încercat să inițieze o acțiune în justiție în Portugalia. Cu toate acestea, autoritățile portugheze au decis că, având în vedere naționalitatea aeronavei și a pasagerului, cazul ar trebui judecat în Irlanda.
,,Așadar, Ryanair inițiază o procedură civilă împotriva acestui pasager în instanțele irlandeze pentru a recupera aceste costuri, care au fost suportate în întregime și exclusiv ca urmare a comportamentului deranjant al pasagerului, care a provocat nu doar o diversiune, ci o noapte în Porto de peste 160 de persoane. pasageri și șase membri ai echipajului și aeronava care operează”, a declarat compania aeriană.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_79071763ce178b3e4c1c8db1ef183910.jpg)
Impactul asupra industriei
Această situație evidențiază provocările cu care se confruntă companiile aeriene în gestionarea comportamentului pasagerilor și necesitatea unor reglementări mai stricte privind consumul de alcool în aeroporturi. Ryanair, care operează 3.600 de zboruri zilnic în 37 de țări, consideră că aceste măsuri sunt esențiale pentru îmbunătățirea siguranței și confortului tuturor pasagerilor.
În timp ce majoritatea aeroporturilor europene continuă să vândă alcool, iar cele britanice oferă o gamă largă de pub-uri, dezbaterea privind limitarea consumului de alcool în zonele de tranzit rămâne deschisă. Rămâne de văzut dacă autoritățile vor lua în considerare propunerile Ryanair și vor implementa noi reglementări în acest sens.
Cazul Ryanair subliniază importanța unui echilibru între libertatea pasagerilor și necesitatea de a asigura siguranța și confortul tuturor călătorilor. Pe măsură ce industria aviatică continuă să se confrunte cu astfel de provocări, este probabil să vedem mai multe discuții și potențiale schimbări în politicile privind consumul de alcool în aeroporturi și la bordul aeronavelor.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_bcf5a58904dbfe230b7e12d9986f58fe.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_838d7710e2cff83b7d1cc9f8f6501117.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_bb6b5b28e7e7a40949bccbd4e6f6c43b.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_45610f7df1a118599cc95e0b7135d282.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_c2e4f004d7cd8a7610ecaab17bd352b7.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_db78b0d65d3b1b16f647b6eb6de28dd9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_6f14d31260853ce61f5d48565900b478.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d503a7c4bb9efd3ecea29f98ec976c3c.jpg)