Acest rezultat sumbru pentru piața auto germană, un pilon al industriei țării, era așteptat după o succesiune de indicatori slabi de-a lungul lunilor.

Scădere după cinci ani de creștere robustă

Pe ansamblul anului 2024, au fost înmatriculate 381.000 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă o scădere anuală de 27,4%, după cinci ani de creștere robustă, potrivit agenției federale pentru automobile KBA de luni.

Motivul: o cerere încetinită de efectele de durată ale inflației și de încetarea bruscă, în urmă cu un an, a subvențiilor publice pentru achiziționarea de autovehicule alimentate cu baterii. Cota de piață a mașinilor electrice a scăzut la 13,5% din totalul vânzărilor de vehicule, după ce se apropiase de 19% în 2023.

Anul trecut, în cea mai mare economie europeană au fost înmatriculate în total 2,81 milioane de autoturisme, în scădere cu 1,0%, după doi ani consecutivi de creștere.

Cu 992.000 de unități noi, motoarele cu combustie pe benzină chiar au recâștigat teren în fața vehiculelor electrice, în ciuda țintelor europene, cu înmatriculări în creștere cu 1,4%.

Singurul punct pozitiv este că segmentul hibrid își revine, cu o creștere anuală de 12,7%, și reprezintă acum una din trei înmatriculări.

Mai mulți jurnaliști, agresați de susținători ai lui Călin Georgescu, la protestul din București. „A fost trântit la pământ şi lovit cu pumnul în coaste”
Recomandări
Mai mulți jurnaliști, agresați de susținători ai lui Călin Georgescu, la protestul din București. „A fost trântit la pământ şi lovit cu pumnul în coaste”
mașina electrică
Reciclarea bateriilor de pe mașinile electrice este în creștere, dar dezvoltările tehnologice sunt departe de așteptări. Foto: Profimedia Images

Tendința către mașinile electrice este europeană: vânzările de mașini electrice au scăzut în 14 din cele 27 de țări ale UE în noiembrie, cota lor de piață coborând de la 16,3% la 15%, potrivit EY.

În clasamentul producătorilor, gigantul Volkswagen rămâne la conducere: cu 537.000 de unități înmatriculate anul trecut în Germania, este cu mult înaintea producătorilor chinezi (MG ROEWE, BYD, XPENG etc.), care au înregistrat doar 25.000 de înmatriculări în 2024.

Compania americană Tesla, primul producător mondial de vehicule complet electrice, a pierdut teren pe piața germană: cu 38 000 de înmatriculări, cota sa de piață a scăzut la 1,3%, față de 2,2% în 2023.

Amenințări geopolitice și limite de poluare

Un val de planuri de concediere, marje erodate, concurență sporită din partea Chinei: 2024 a adus vești alarmante pentru producătorii germani. Volkswagen a anunțat că va desființa 35.000 de locuri de muncă până în 2030, o măsură fără precedent menită să reducă costurile.

Salarii faraonice, de zeci de mii de dolari pe lună, pentru șefii pompierilor din Los Angeles, care au făcut praf intervențiile antiincendiu
Recomandări
Salarii faraonice, de zeci de mii de dolari pe lună, pentru șefii pompierilor din Los Angeles, care au făcut praf intervențiile antiincendiu

„Este de temut că 2025 nu va fi mult mai bun”, spune Constantin Gall, analist la EY.

Pentru anul viitor, federația importatorilor auto VDIK se așteaptă la aproximativ 2,85 milioane de înmatriculări de mașini noi în Germania, o creștere foarte ușoară.

De la începutul lunii ianuarie, constructorii auto trebuie să facă față unor sancțiuni europene mai dure privind limitele de poluare pentru vehiculele cu combustie internă.

Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), sancțiunile ar putea costa producătorii 16 miliarde de euro în capacitatea de investiții.

Între taxele vamale promise de Donald Trump și potențialele măsuri de retorsiune ale Beijingului

O povară suplimentară în mijlocul amenințărilor geopolitice globale, între taxele vamale promise de Donald Trump și potențialele măsuri de retorsiune ale Beijingului în urma adoptării de către Comisia Europeană a suprataxelor pentru mașinile electrice chineze.

Liderul partidului conservator CDU din Germania, Friedrich Merz, favorit la alegerile generale din 23 februarie, luptă deschis împotriva interzicerii în 2035 a vânzării de motoare noi cu combustie internă în UE.

Țara automobilelor se îndepărtează tot mai mult de obiectivul extrem de ambițios de a avea 15 milioane de mașini electrice în circulație până în 2030.

Ce s-a schimbat la granița României cu Republica Moldova și Ucraina după intrarea în  Schengen. „Suntem prima și ultima barieră”
Recomandări
Ce s-a schimbat la granița României cu Republica Moldova și Ucraina după intrarea în  Schengen. „Suntem prima și ultima barieră”
Scădere masivă a înmatriculărilor de mașini electrice în Germania. Piața auto se află într-un declin sever, avertizează specialiștii
Un proprietar de Tesla a devenit viral după ce a publicat prima și singura factură la curent electric primită în 12 luni. Poză cu caracter ilustrativ. Foto: Hepta

Consumatorii sunt încă circumspecți față de mașinile electrice mai scumpe

Sfârșitul brusc al subvențiilor guvernamentale pentru vehiculele electrice în decembrie 2023 „a provocat o incertitudine masivă în rândul potențialilor cumpărători, care continuă și în prezent”, continuă Gall.

Consumatorii sunt încă circumspecți față de modele care sunt în medie mai scumpe decât omologii lor cu combustie internă.

Potrivit EY, segmentul electric ar trebui, cu siguranță, să crească din nou în 2025, deoarece producătorii sunt obligați să accelereze trecerea la vehiculele electrice și să scadă prețurile acestora.

Dar „această creștere [a vânzărilor] va avea probabil un preț ridicat”, deoarece „reducerea prețurilor se va face în detrimentul profitabilității producătorilor”, adaugă Constantin Gall.

Pentru a atrage consumatorii, cancelarul social-democrat Olaf Scholz, care candidează pentru realegere, cere o primă europeană pentru achiziționarea de mașini electrice.

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

DEMISIE neașteptată în televiziune! Vedeta pleacă de la celebrul post TV după 10 ani!
Unica.ro
DEMISIE neașteptată în televiziune! Vedeta pleacă de la celebrul post TV după 10 ani!
El este fiul lui Călin Georgescu. Are o meserie total diferită de a părinților lui și s-a aflat și ce alte afaceri mai are, dar și cât de mult câștigă: "Un șoc total, dar am avut norocul..." Uluitor, ce spune și despre victoria tatălui său
Viva.ro
El este fiul lui Călin Georgescu. Are o meserie total diferită de a părinților lui și s-a aflat și ce alte afaceri mai are, dar și cât de mult câștigă: "Un șoc total, dar am avut norocul..." Uluitor, ce spune și despre victoria tatălui său
Încă un divorț-șoc în showbiz! Celebra actriță, mamă a 3 copii, divorțează după 16 ani! Și soțul e foarte cunoscut
Libertateapentrufemei.ro
Încă un divorț-șoc în showbiz! Celebra actriță, mamă a 3 copii, divorțează după 16 ani! Și soțul e foarte cunoscut
Ele sunt zodiile peste care dă norocul până pe 24 ianuarie. 4 nativi sunt în culmea fericirii
FANATIK.RO
Ele sunt zodiile peste care dă norocul până pe 24 ianuarie. 4 nativi sunt în culmea fericirii
Directă din fire, Dana Budeanu a răbufnit la adresa lui Călin Georgescu. După ce l-a numit ”fătălău în pantaloni roșii” în fața tuturor, acum a spus clar: ”Până la o limită...” Nimeni nu se aștepta la ce a urmat
Unica.ro
Directă din fire, Dana Budeanu a răbufnit la adresa lui Călin Georgescu. După ce l-a numit ”fătălău în pantaloni roșii” în fața tuturor, acum a spus clar: ”Până la o limită...” Nimeni nu se aștepta la ce a urmat
Reacţia unui turist din Japonia, ajuns pentru prima dată la munte în România. "Zăpada este senzaţională"
Observatornews.ro
Reacţia unui turist din Japonia, ajuns pentru prima dată la munte în România. "Zăpada este senzaţională"
Horoscop 12 ianuarie 2025. Scorpionii se lasă prinși, fără luptă, în mrejele unor situații demult trecute, ca să se simtă din nou ca atunci
HOROSCOP
Horoscop 12 ianuarie 2025. Scorpionii se lasă prinși, fără luptă, în mrejele unor situații demult trecute, ca să se simtă din nou ca atunci

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI