Interesanta, stirea aparuta la Budapesta, in cotidianul Nepszobadsag: presedintele Basescu, aflat in vizita impreuna cu sotia, s-ar fi declarat socat de starea drumurilor din Secuime. N-am nici o indoiala ca drumurile din Harghita si Covasna sunt la fel ca in restul tarii. Adica mizerabile. Dar autorul stirii a exagerat, pentru ca un fost ministru al transporturilor probabil ca stia prea bine care-i situatia infrastructurii rutiere, asa ca n-ar avea de ce sa fie socat. Ar fi, insa, de asteptat sa fie indignat de ceea ce se intampla chiar in aceste zile pe autostrada Bucuresti ? Pitesti, sugrumata iarasi de lucrari de reparatie. Respectiva autostrada poate revendica titlul de mostra a neputintei si incompetentei unui intreg sir de ministri, incepand cu Basescu si continuand cu Boagiu, Mitrea, Dobre, Berceanu si acum Orban, care au pompat acolo sute de milioane de euro, fara alt efect decat prosperitatea exploziva a anumitor firme si disperarea soferilor.
Infrastructura rutiera e cea mai adanca si mai neagra gaura prin care se scurge pagubos o buna parte din Bugetul national, fara ca nimeni, nici Curtea de Conturi, nici Parchetul, sa-si bage nasul si sa deschida niscaiva dosare. Fie pentru abuz sau neglijenta, fie pentru coruptie. Iese la suprafata un nou scandal. ‘Evenimentul zilei’ dezvaluie ca, pe sest, controversatul contract Bechtel va fi suplimentat cu vreo doua miliarde de euro, dupa ce un consultant strain, caruia CNADR i-a cerut confidentialitate, si-a dat avizul. Mai are rost sa amintim ca si asa un kilometru de sosea e platit in Romania mult mai scump decat pe la vecini? Ca face cariera practica suspecta de a suplimenta masiv finantarea unor firme, imediat dupa ce, anuntand costuri moderate, castiga licitatiile? Ca se discuta despre comisioane de minimum 10%?