Cuprins:
Craterul crește continuu
Cea mai mare provocare pentru operațiune, aflată acum în a șaptea zi, este că dolina continuă să se extindă, complicând eforturile de salvare.
„Ar putea dura mai mult timp pentru a salva (n.r. – persoana) și a reface (carosabilul)”, a spus guvernatorul Saitama, Motohiro Ono, duminică seara.
Dolina a măsurat inițial aproximativ 5 metri diametru și 10 metri adâncime când a înghițit camionul într-o intersecție aglomerată din orașul Yashio, în dimineața zilei de 28 ianuarie.
A sinkhole the size of a swimming pool opened up on a busy street in Japan, swallowing a truck and trapping the driver. pic.twitter.com/UocJodb7Qy
— Sky News (@SkyNews) January 28, 2025
Ulterior, craterul s-a mărit constant, având, duminică, aproximativ 40 de metri lățime și 15 metri adâncime din cauza eroziunii continue și a prăbușirilor secundare.
Solul din zona afectată s-a dovedit extrem de fragil, făcându-l nesigur pentru salvatori să opereze în interiorul dolinei și în zona înconjurătoare.
Șoferul a vorbit cu salvatorii
Pompierii au încercat să ajungă la șofer în timpul unei operațiuni inițiale de salvare, la scurt timp după apariția dolinei, dar au fost forțați să se retragă când doi membri ai echipajului au fost răniți din cauza molozului care a căzut de sus când se aflau în interiorul gropii.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_7410278d98589d4bc2f0db7d7f416d18.jpg)
Șoferul, care a vorbit cu salvatorii imediat după ce a căzut în dolină, nu s-a auzit de când camionul s-a scufundat și mai mult în sol, pe 28 ianuarie.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/profimedia-0959561866-1024x740.jpg)
De atunci, atenția s-a mutat pe îndepărtarea cu grijă a resturilor pentru a ajunge la șofer, deși progresul rămâne lent și plin de riscuri. Utilizarea mașinilor grele trebuie limitată, deoarece alte prăbușiri ar putea răni mai mult personal și ar putea îngropa șoferul înainte de a putea fi salvat.
În încercarea de a ajunge la camionul căzut în crater, autoritățile au construit o pantă de 4 metri lățime și 30 de metri lungime, astfel încât mașinile grele să poată intra în dolină pentru a îndepărta resturile.
Apa creează probleme
Pentru a stabiliza pământul moale, echipajele au pulverizat var, deși prezența conductelor de apă subterană deteriorate a complicat procesul.
Apa care se scurge din conductele deteriorate determină acumularea apei reziduale și a noroiului în doline, împiedicând și mai mult excavarea. Pompierii pompează apa, dar îngrijorările persistă cu privire la o altă potențială prăbușire.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_c2014bf9b413942c6c14b77acf56a7bc.jpg)
O parte dintre apele reziduale din zonă au fost deviate către un râu din apropiere pentru a se reduce scurgerile în groapă.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/profimedia-0959561868-1-1024x670.jpg)
Pe lângă conductele de canalizare, prin zona afectată trec și conductele de gaze, sporind riscul de scurgeri sau explozii. Echipele de urgență monitorizează îndeaproape nivelul gazelor și consolidează panta pentru a atenua potențialele pericole, limitând viteza operațiunilor.
Locuitorii care locuiesc în apropiere au fost rugați să evacueze, iar aproximativ 1,2 milioane de oameni din zonele învecinate au fost îndemnați să-și reducă consumul de apă pentru a ajuta operațiunile de salvare.
Birocrația încetinește intervenția
Un alt factor care întârzie operațiunea de salvare este procesul birocratic. În acest caz, autoritățile trebuie să treacă prin proceduri formale de contractare pentru a asigura companiile pentru lucrările de restaurare, încetinind operațiunile.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_330b1608e7b02166e63bc2ea73364dab.jpg)
Autorităţile oraşului Yashio, din prefectura Saitama, au primit apeluri în cursul dimineţii de marți, 28 ianuarie, semnalând că un drum s-a surpat şi că un camion a căzut în groapa formată pe carosabil.
După incident, echipele de salvare au estimat că groapa din asfalt are circa 10 metri lăţime şi şase metri adâncime.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_ff5a27ac3e35c77cbb425e155ee0e949.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_9591454a7e454fd1f354e9088f20b3de.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_0d8942b8ff7f52207d27b16f00f5a281.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_ad96cc214512912f5e5850dca7300082.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_6e528199a27a86866865c36a195f577c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_6dcf0d14bc7ae9146711ded66bc2ca52.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_cab10a9e411d1aa0e2edfe0bd199b23a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_0989309369896861dfee9611fdc6d62e.jpg)