Totuși, atunci când acestea se prezintă la interviu vin cu CV-ul mult mai bine organizat și completat și îndeplinesc cerințele postului într-o măsură mai mare decât bărbații.
”În general, femeile aplică la vârste de peste 40 de ani pentru un post de management, iar raportul față de bărbați este 1 la 3 sau 2 la 3 în favoarea bărbaților”, se arată într-un comunicat Adecco.
Compania menționează însă că din analiză au fost sunt excluse domeniile preponderent ”feminine” precum resurse umane sau comunicare și cele majoritar ”masculine”, precum domeniul industrial.
”Este interesant că femeile studiază mai mult – au într-o măsură mai mare o diplomă de master obținută după absolvirea facultății – și se înscriu mai repede la un MBA decât bărbații, însă ajung mai târziu să candideze și să preia o funcție de conducere în cadrul companiei. În condițiile în care piața muncii devine tot mai competitivă, firmele care vor ști să ofere condiții de dezvoltare femeilor vor avea de câștigat pe termen lung”, afirmă Elena Popa, consultant senior în cadrul Adecco.
Femeile sunt mai atente, angajatorii trebuie să fie mai flexibili
Specialistul Adecco mai spune că, la rândul lor, femeile sunt tot mai atente la oportunitățile profesionale oferite de angajator, iar ocazia de a urca pe o poziție de conducere este una dintre ele. Cererea de candidați este în creștere, iar mulți angajatori au devenit mai flexibili și conștienți de faptul că este necesar să depună eforturi suplimentare pentru a păstra cei mai importanți candidați.
Doar unul din trei manageri este femeie în Europa
Potrivit Eurostat, din cele aproape 7,3 milioane de posturi de conducere din UE, doar 35% sunt ocupate de femei. Diferența de salariu pentru același post se ridică, la nivel european la 23%.
România stă mai bine
România stă mai bine decât media europeană, cu 40% femei care ocupă posturi de conducere și cu o diferență dintre salarii de 5%.
De altfel, România stă foarte bine și la numărul de firme controlate de către femei: țara noastră se află pe locul 9 în lume, 28,9% din totalul firmelor fiind deținute de către reprezentantele sexului frumos, potrivit unui raport Mastercard.
Potrivit consultanților Adecco, toate companiile trebuie sa facă eforturi pentru e egaliza raportul dintre femei și bărbați în pozițiile de management, nu doar cele românești sau cele internaționale.