Mergi direct la conținut »
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Sute de persoane au plâns pe membrii echipajului SMURD decedați în Republica Moldova | GALERIE FOTO

Sute de persoane au plâns pe membrii echipajului SMURD decedați în Republica Moldova | GALERIE FOTO

Sute de persoane s-au adunat duminică în curtea Spitalului Sfântul Spiridon din Iași, în fața sau în interiorul bisericii, pentru a-și lua rămas bun de la membrii echipajului SMURD, morți joia trecută în misiunea din Republica Moldova.

Cadre medicale, familie, prieteni sau persoane simple, care au aflat de tragicul accident, cu toții i-au plâns pe cei care au murit în accidentul de elicopter.

După oficierea ceremonialului religios, asistentul medical Gabriel Sandu și pilotul Doru Gavril au fost duși spre cimitirul Buna Vestire, unde va dormi somnul de veci și medicul Mihaela Dumea.

Cel de-al patrulea membru al echipajului, copilotul Voicu Șocae, a fost dus de vineri seara la Bacău, unde se află familia sa, acesta fiind înmormântat tot astăzi, conform desteptarea.ro.

Citește și: Sicriul cu trupul copilotului elicopterului SMURD prăbușit în Republica Moldova a fost adus la Bacau | FOTO

La locurile unde cei trei urmează să își doarmă somnul de veci, sicriele au fost întâmpinate de alte sute de persoane și zeci de coroane de flori, deasupra cimitirelor survolând și un elicopter, în semn de omagiu.

Între timp, un specialist în aviație, cu o pregătire temeinică în domeniu și peste 10.000 de ore de zbor, a declarat, pentru BUNĂ ZIUA IAȘI, că pilotul ar fi putut evita tragedia, prezentând și motivul pentru care se prăbușesc aceste aparate de zbor.

„Atât personalul aeronautic civil navigant, cât și personalul aeronautic militar navigant respectă niște reguli generale, dar fiecare are de respectat și niște reguli speciale. Personalul aeronautic de la SMURD respectă reguli militare, nefiind obligat să respecte regulile speciale civile. Există însă zone considerate periculoase, cum ar fi suprafețe mari împădurite, localități întinse pe suprafețe mari, suprafețe mari de apă. Un pilot de la SMURD trebuie să ocolească aceste zone, pentru că nu are o înălțime suficientă în cazul în care apare o defecțiune tehnică, pentru a putea ateriza în siguranță”, a spus, sub protecția anonimatului, specialistul.

Citește și: Elicopter SMURD prăbușit în Republica Moldova | Ancheta în cazul tragediei va dura cel puțin trei luni

„Există o serie de factori care a dus la producerea tragicului accident aviatic. Vremea proastă este primul factor. Pilotul nu a avut înălțimea de efectuat un viraj mai strâns, s-a înclinat și a atins copacii, moment în care s-a prăbușit. Aceste aparate de zbor de la SMURD nu sunt niște elicoptere care să se defecteze în aer. Daca aș fi fost la manșă, aș fi aterizat în marginea satului, într-o grădină, aș fi așteptat să treacă rafala de ploaie, vântul și apoi mi-aș fi continuat zborul”, a mai declarat el.

Citește și: Elicopterul SMURD fusese solicitat inițial de la Galați! De ce a plecat de la Iași și cum putea să fie evitată tragedia

„Auzim că pilotul avea 400 de ore de zbor și lumea crede că este foarte mult. Contează foarte mult unde au fost efectuate aceste ore de zbor. Sunt piloți de la MAI care au 3000 de ore de zbor pe care le-au efectuat numai în jurul aerodromului. Asta nu inseamna aproape nimic. La aviația civilă făceam într-un an sute de ore de zbor, iar colegii de la aviația militară aveau 50 de ore de zbor. Când au început să se folosească elicoptere SMURD, au luat băieti de la armată și i-au băgat în „luptă” fără antrenament. Acești piloți de la SMURD nu au antrenament de a zbura în zone necunoscute. Nu au pregătirea necesară”, a precizat specialistul.

Citește și: ULTIMELE CUVINTE ale pilotului elicopterului SMURD prăbușit în Republica Moldova | VIDEO

 
 
Close
Close
Închide