MENIU CAUTĂ

Trenul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. CFR a lansat licitația pentru prima fază a proiectului de modernizare

Distribuie

Compania Națională de Căi Ferate (CFR) a lansat licitația pentru proiectarea și execuția primei faze a proiectului de modernizare a liniei de cale ferată care va face legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional "Henri Coandă".

Reprezentanții CFR au anunțat, într-un comunicat, că etapa „Racord C.F. la Terminalul 1” prevede:

  • construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 kilometri;
  • un viaduct de 1,52 kilometri care traversează DN1;
  • 3 podeţe;
  • instalaţie de centralizare electronică;
  • o staţie de călători la terminalul T1.

Potrivit Agerpres, valoarea totală estimată a contractului este de 420,113 milioane de lei fără TVA, dintre care 402,711 milioane lei pentru execuţia lucrărilor şi 17,402 milioane lei fără TVA pentru servicii de proiectare. Sursa de finanţare este asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Durata contractului este de 14 luni, dintre care 2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanţie.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie 2019, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Trenul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni trebuia să fie gata în 2018

Autoritățile speră ca linia de tren să fie gata pentru campionatul de fotbal Euro 2020.

Bucureștiul va găzdui patru partide ale EURO 2020, trei în grupa C și o optime de finală. Astfel, pe Arena Națională sunt programate EURO-meciuri pe 14, 18, 22 și 29 iunie 2020. Dacă se califică, naționala României va juca cel puțin două partide la București. Pe timpul turneului va fi organizat un Fan Zone în Piața Constituției și pe Bulevardul Unirii.

Deși trebuia să fie gata în 2018, trenul Gara de Nord-Aeroportul Otopeni nu va fi terminat pentru Campionatul European de Fotbal Euro 2020. Linia feroviară nu va fi funcțională până în iunie 2020, susține directorul CFR, Ion Gavrilă, care acuză Primăria Otopeni de „lipsă de înțelegere”.

Proiectul trenului direct Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost relansat în 2016 și avea termen de realizare până în 2018. Proiectul s-a blocat, în condițiile în care s-au schimbat Guvernele, miniștri și directori.

Legătura feroviară între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zona terminalului sosiri, este una dintre lucrările începute în a doua parte a anului 2016, la finalul mandatului Cabinetului Cioloș, și a fost lăsată moștenire guvernării PSD.

Costurile erau estimate a fi de aproape 100 milioane euro.

Inclus în Master Plan, cu finanțare europeană nerambursabilă, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existentă și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport.

Scopul proiectului este ca trenurile să facă 18 minute din Gara de Nord până la Aeroport. Drumul cu trenul durează aproape 50 de minute până la halta Aeroport, situată la 28 de kilometri de Gara de Nord întrucât trenul ocolește prin Chitila și Mogoșoaia. Din haltă se mai parcurge distanța de trei kilometri cu un microbuz. Așa se face că drumul cu trenul și microbuzul poate dura între 80 și 100 de minute.

VIDEO | Cum ajungi cu trenul de la Aeroportul Otopeni la Gara de Nord din Bucureşti


Citește și:

Rețeaua doctorilor falși se extinde și în spitale publice! O femeie de 30 de ani și-a inventat o diplomă de medic și lucrează de 10 ani la Secția de Ginecologie a Spitalului de Urgență Ilfov!

Recomandările culturale ale săptămânii. Povestirile românești de azi și clipurile de pe YouTube pentru copii

VIDEO/ Viața unui operator la 112: de la fetița de 10 ani care și-a salvat mama, la românii care sună ca să-şi încarce cartelele telefonice

Ioana Filimon de la „Ferma” a refuzat un actor celebru din „Prison Break”! „Nu m-a interesat oferta lui”


 

Comentarii