- Selly, Inna, Ilinca Vandici sau Gina Pistol nu și-au informat publicul că fotografiile sau videourile sunt plătite. Aceeași situație și în cazul influencerilor cunoscuți: Ioana Grama, Sânziana Negru sau Alina Ceușan
- În schimb, Andreea Bălan și Irina Deaconescu, vlogger cunoscut și iubita fotbalistului Cristi Manea de la CFR Cluj, au fost singurele persoane din campania About You care și-au marcat toate cele trei postări cu „#ad”
Sunt nume cunoscute, au sute de mii de urmăritori pe Instagram, iar lumea îi recunoaște în orice moment. Acesta este principalul motiv pentru care majoritatea firmelor de la noi își asociază imaginea cu influenceri, bloggeri sau artiști din industria muzicală, în promovarea produselor și a campaniilor.
1.500 – 2.000 de euro, o postare de vedetă!
În ultimele luni au „explodat” pe online postările vedetelor de la noi în care promovează diverse branduri. De la electrocasnice, produse de fumat, ceaiuri până la haine, clinici medicale și cosmetice. În toate cazurile se încheie contracte, iar sumele primite variază de la vedetă la vedetă. În funcție de notorietate și numărul următorilor de pe paginile personale.
De curând, peste 20 de vedete din România, unele extrem de cunoscute ca Andreea Bălan, Ilinca Vandici sau Inna au fost contactate de brandul About You pentru promovarea unei promoții cu reduceri substanțiale.
„Compania-mamă s-a ocupat de relația cu vedetele alese. Sumele au variat în funcție de notorietatea persoanei alese. În cazul campaniei de față au fost persoane care au primit și 5.000 de euro pentru cele trei postări! În general cele mai cunoscute persoane în mediul online cer în jur de 1.500-2.000 de euro pentru o singură postare”, spune pentru Libertatea o sursă din industrie.
Compania: ”Nu putem dezvălui conținutul confidențial al contractelor”
În cazul campaniei de față, About You a apelat la vedete cunoscute de publicul larg ca Mira, Gina Pistol, Christina Ich, Sore, Andreea Bălan, Ilinca Vandici, Inna sau Victor Slav, dar a încheiat contracte și cu vloggeri extrem de apreciați în online. Selly și iubita acestuia, Smaranda Știrbu, Ioana Grama, Sânziana Negru sau Alina Ceușan.
„Ne dorim să le oferim clienților noștri conținut cât mai personalizat, adaptat stilului lor, punând accent pe experiența de shopping din aplicație. Respectăm, desigur, reglementările fiecărei piețe, dar vă rugăm să înțelegeți că nu putem dezvălui conținutul confidențial al contractelor”, au declarat pentru Libertatea reprezentanții About You, fentând toate între întrebările ziarului.
Toate vedetele au postat în aceleași trei zile
Libertatea a descoperit 23 de persoane care au promovat cea mai recentă campanie pe Instagram. Au existat trei postări stabilite de firmă, fixate în trei zile: 21, 24 și 28 iulie. În puține cazuri, datele au diferit.
Vedetelor li s-a cerut să publice câte un text informativ despre campanie, iar poza să fie modificată cu câteva detalii trimise de agenție. Să apară numele brandului, perioada promoției, dar și reducerea aplicată.
Dintre vedetele implicate în campanie, 18 dintre acestea nu au marcat nicio postare ca fiind publicitară!
Alina Ceușan a marcat o singură postare, cea de pe 24 iulie, același lucru făcându-l pe 28 iulie și Marisa Paloma, câștigătoarea concursului „Bravo, ai stil!”, de la Kanal D.
Celebra cântăreață Mira și-a informat fanii că postările sunt publicitare și a folosit „#ad” la finalul textelor. Dar doar în două din cele trei imagini postate. I-a scăpat una singură, cea pe 28 iulie.
În schimb, Andreea Bălan și vloggerița Irina Deaconescu, iubita fotbalistului de la CFR Cluj Cristi Manea, au fost singurele din campania About You care și-au marcat toate cele trei postări cu „#ad”.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro