Compania germană a spus că producţia de baterii cu litiu-ion va începe la sfârşitul anului 2023 sau la începutul anului 2024, relatează Mediafax.
În zece ani Volkswagen vrea să scoată pe piață 22 de milioane de maşini electrice Firma investeşte peste 30 de miliarde de euro în electrificarea ofertei sale în următorii patru ani, determinată parţial de presiunea autorităţilor de reglementare şi de nevoia ieşirii din scandalul privind emisiile poluante.
Dacă reuşeşte, Volkswagen ar putea depăşi rivali precum Tesla şi sau compania chineză BYD, finanţată de miliardarul Warren-Buffet în China.
Bateriile litiu-ion, majoritatea produse în prezent în China, sunt o parte critică a strategiei Volkswagen. Bateriile reprezintă aproximativ o treime din costul maşinilor electrice, potrivit firmei de consultanţă Wood Mackenzie.
China găzduieşte 70% din capacitatea de producţie globală a celulelor de litiu, Statele Unite ocupând locul secund, cu 12%. Europa rămâne în urmă şi găzduieşte doar aproximativ 3% din capacitatea de producţie globală, potrivit Comisiei Europene.
Volkswagen investeşte 900 de milioane de euro în joint-venture-ul cu Northvolt. O parte din bani vor merge în fabrică, iar restul va asigura Volkswagen o participaţie de 20% la Northvolt şi un loc în consiliul de administraţie.
Noile mașini electrice se produc din noiembrie
Volkswagen a confirmat, de asemenea, că producţia noii serii de maşini electrice ID.3 va începe în noiembrie, cu primele modele livrate clienţilor anul viitor. O ediţie limitată a ID.3 urmează să îşi facă debutul mondial pe 9 septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt.
De asemenea, în premieră va fi prezentată o versiune electrică a colecţiei Volkswagen Beetle. Conversia Beetle este realizată de o companie parteneră de specialitate, eClassics, şi va folosi componente din noua maşină de oraş e-up!.
Porsche, unul dintre brandurile premium ale Volkswagen, a confirmat că va începe să producă prima sa maşină sport electrică totală – Taycan – pe 9 septembrie.
Sursa foto: Pixabay