MENIU CAUTĂ
25 Iun. 2016 19:37

Acestea sunt cele mai sănătoase lactate!

Distribuie

Varietatea de lactate și de brânzeturi existentă pe piață impune și o bună informare, pentru a face alegerile corecte într-o alimentație sănătoasă.

Laptele este un aliment nelipsit din frigiderele multor români. Este însă recomandat cel de vacă, de capră sau de oaie? Am solicitat răspunsul medicului Gabriela Man, specialist în siguranța alimentului și sănătatea populației, care explică. 'Laptele de capră, deoarece molecula lactatelor de capră (sau de oaie) este mult mai bine tolerată de organismul uman comparativ cu lactatele de vacă. Conținutul în lactoză este mult mai redus (cca. 10%) și nu prezintă potențial alergen ca laptele de vacă. Însă, nu exagerați cu consumul de lapte, mai bine un chefir decât lapte ca atare. În privința conținutului de grăsime, nu degresat, nu parțial degresat, preferabil cel integral cu 3,5%.'

Esențial despre tipurile de brânză

Dintre tipurile de brânză de vaci, de capră, de oaie incluse într-un stil de viață sănătos trebuie punctat că alegem:
a) brânzeturi de oaie/capră, sau combinații dintre acestea și vacă, lactate de capră sau oaie, deoarece au molecula mult mai bine tolerată de către organismul uman;
b) brânzeturi bine stoarse de zer, mai ales în cazul diabetului tip II sau a obezității (caș, cașcaval, feta, telemea, NU urdă, NU brânzică proaspătă de vaci);
c) urda este bună în diabetul tip I, unde se urmărește o stimulare a secreției de insulină;
d) brânzeturi fermentate în detrimentul celor proaspete, deoarece grăsimea este mult mai ușor absorbită din lactatele proaspete.

Citește mai departe pe Libertatea pentru femei.

Loading...
Comentarii