Consumul de fibre – informații utile pe care le găsești mai jos:

Alimente bogate în fibre de consumat zilnic
Alimente bogate în fibre de consumat zilnic

Ce sunt fibrele

Fibrele sunt substanțele nutritive de care organismul are nevoie în mai multe procese digestive. Ele ajută la digestia alimentelor, cât și la funcționarea normală a tractului digestiv și, implicit, la senzația de sațietate.
Cel mai adesea, fibrele sunt cunoscute datorită proprietăților sale pentru a preveni constipația, deoarece ajută funcționarea normală a tranzitului intestinal. Un regim alimentar care nu conține fibre poate provoca creșterea nivelului de colesterol din sânge, apariția hemoroizilor și poate cauza creșterea glicemiei.

Alimente bogate în fibre - căpșuniIcon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 4
Emilia Șercan publică plagiatul comis de ministrul Educatiei, Sorin Cîmpeanu, care și-a însușit 92 de pagini din munca a doi profesori într-un curs universitar. Apoi le-a furat de tot lucrarea, semnându-se el
Recomandări
Emilia Șercan publică plagiatul comis de ministrul Educatiei, Sorin Cîmpeanu, care și-a însușit 92 de pagini din munca a doi profesori într-un curs universitar. Apoi le-a furat de tot lucrarea, semnându-se el

Îți recomandăm să citești și:

De ce este important să consumi fibre

Principala caracteristică a fibrelor este că aparțin categoriei de carbohidrați care ajută la reglarea și funcționarea corectă a tranzitului intestinal. Rolul acestora este de a preveni instalarea constipației, dar și pentru a stabiliza dietele de slăbit, deoarece oferă senzația de sațietate.

Important de știut faptul că fibrele nu se digeră și nici nu se absorb, însă consumul de fibre ajută tranzitul intestinal să funcționeze normal.

Fibrele alimentare sunt de două feluri:

  • Fibre solubile;
  • Fibre insolubile.

Fibrele solubile se găsesc în pulpa celulelor vegetale, iar printre cele mai bogate alimente în fibre solubile amintim: secară, ovăz, banane, mere, cartofi, semințe de in, mazăre, fasole, soia.

Fibrele insolubile se găsesc în membrana celulelor vegetale, iar printre cele mai bogate alimente în fibre insolubile amintim: porumb, orez, râu, conopidă, cereale integrale, sfeclă, varză, nuci și semințe.

Necesarul zilnic recomandat de fibre

Doza zilnică recomandată este de 14 grame pentru 1.000 de kilocalorii. Astfel că:

  • Pentru copii: de la 1 la 3 ani – între 19 și 25 de grame/zi;
  • Pentru băieți: de la 9 la 19 ani – 31 grame/zi;
  • Pentru fete: de la 9 la 19 ani – 26 grame/zi;
  • Pentru bărbați: 38 grame/zi;
  • Pentru femei: 25 grame pe zi.
Confesiunea Ioanei Aron. O femeie povestește care sunt mecanismele prin care violul rămâne nepedepsit. „12 ani mi-am zis că nu mi s-a întâmplat”
Recomandări
Confesiunea Ioanei Aron. O femeie povestește care sunt mecanismele prin care violul rămâne nepedepsit. „12 ani mi-am zis că nu mi s-a întâmplat”

Un aport excesiv de fibre, mai mult de 35 de grame/zi pentru copii și mai mult de 50 grame/zi pentru adulți, poate corela cu absorbția deficitară a mai multor minerale importante precum: calciu, zinc, fier.

Îți recomandăm să citești și:

Fibre alimentare
Fibre alimentare

Afecțiuni ce pot apărea din cauza lipsei de fibre

  • Hemoroizi;
  • Constipația;
  • Balonare;
  • Fluctuații ale nivelului de zahăr în sânge;
  • Fluctuații ale tensiunii arteriale;
  • Creșterea în greutate;
  • Colesterol mărit;
  • Arsuri gastrice;

Alimente bogate în fibre

Un consum regulat de fibre alimentare poate avea o serie de efecte benefice asupra organismului. Mai jos vei găsi lista de alimente bogate în fibre. Ce poți introduce în dieta zilnică.

  • Tărâțe – grâu, ovăz, orz;
  • Ierburi uscate și condimente (boia, praf de chili; scorțișoară, busuioc, salvie, piper negru, coriandru, cuișoare, fenicul, oregano, cimbru, rozmarin, etc);
  • Ciocolata neagră;
  • Pudra de cacao;
  • Păstăi uscate de soia;
  • Semințe de floarea soarelui;
  • Fasole albă;
  • Dovlecei;
  • Ceapă;
  • Linte;
  • Orez brun;
  • Arahide;
  • Fistic;
  • Nuci;
  • Migdale;
  • Caju;
  • Ananas;
  • Căpșune;
  • Spanac;
  • Broccoli;
  • Zmeură;
  • Quinoa;
  • Mere;
  • Kiwi;
  • Gutui;
  • Banane;
Cum ajunge un parc să nu mai aparțină cetățenilor. Cazul Grozăvești, împărțit între SRI și investitori imobiliari apropiați unui fost primar PDL
Recomandări
Cum ajunge un parc să nu mai aparțină cetățenilor. Cazul Grozăvești, împărțit între SRI și investitori imobiliari apropiați unui fost primar PDL

Alte alimente bogate în fibre pe care este indicat să le incluzi în dieta zilnică:

  • Cartofi;
  • Papaya;
  • Smochine;
  • Sparanghel;
  • Coacăze;
  • Ciuperci;
  • Prune;
  • Napi;
  • Anghinare

Beneficiile unei diete bogate în fibre:

  • Contribuie la funcționarea normală a tranzitului intestinal;
  • Detoxifică organismul;
  • Scade riscul apariției bolilor cardio-vasculare;
  • Scade nivelul colesterolului;
  • Reduce senzația de oboseală;
  • Întărește sistemul imunitar;
  • Contribuie la menținerea unei greutăți corporale normale și sănătoase;
  • Crește eficiența limfocitelor în lupta împotriva bolilor.

Îți recomandăm și:

Cum poți include mai multe fibre în alimentația zilnică

Îți spunem câteva idei care te vor ajuta să incluzi mai multe fibre în dieta alimentară zilnică:

La micul dejun: cereale integrale sau semințe. Pâine integrală cu humus. Fructe: banane, mere;

La prânz: legume verzi și legume uscate. Fruct: portocală;

La cină: Cereale, quinoa, cartof alb sau dulce, avocado. Fructe: ananas, struguri sau căpșuni.

Urmărește-ne pe Google News
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Ce i-a arătat Anamaria Prodan pe telefon lui Reghecampf: „Mă înjura cu mâinile la spate”
GSP.RO
Ce i-a arătat Anamaria Prodan pe telefon lui Reghecampf: „Mă înjura cu mâinile la spate”
PROBLEME în cuplul regal! Decizia şoc luată de Regele Charles. Camillei nu i-a picat deloc bine
Playtech.ro
PROBLEME în cuplul regal! Decizia şoc luată de Regele Charles. Camillei nu i-a picat deloc bine
Acum totul e clar! Ce s-a întâmplat cu Patrick Mouratoglou și soția, după divorțul Simonei Halep
Viva.ro
Acum totul e clar! Ce s-a întâmplat cu Patrick Mouratoglou și soția, după divorțul Simonei Halep
"Un om scris cu litere de aur". Povestea lui Sorin, voluntarul ISU care nu are teamă de nimic şi ajută pe oricine are nevoie. A păzit şi mari actori de la Hollywood
Observatornews.ro
"Un om scris cu litere de aur". Povestea lui Sorin, voluntarul ISU care nu are teamă de nimic şi ajută pe oricine are nevoie. A păzit şi mari actori de la Hollywood
Gafa uriașă a unor polițiști: Autospecială uitată pe calea ferată, lovită din plin de tren. O femeie arestată a fost rănită
Știrileprotv.ro
Gafa uriașă a unor polițiști: Autospecială uitată pe calea ferată, lovită din plin de tren. O femeie arestată a fost rănită
Reghecampf face botezul fiului, astăzi, la 48 de ore după bătaia cu Anamaria Prodan. Antrenorul a apărut cu ochiul vânăt. Primele imagini de la party. Update
FANATIK.RO
Reghecampf face botezul fiului, astăzi, la 48 de ore după bătaia cu Anamaria Prodan. Antrenorul a apărut cu ochiul vânăt. Primele imagini de la party. Update
Ce nu s-a văzut după finalul imaginilor! O a treia persoană s-a implicat în bătaia dintre Anamaria Prodan şi Laurenţiu Reghecampf. Cine e: "Bătut şi el" | VIDEO
Orangesport.ro
Ce nu s-a văzut după finalul imaginilor! O a treia persoană s-a implicat în bătaia dintre Anamaria Prodan şi Laurenţiu Reghecampf. Cine e: "Bătut şi el" | VIDEO
Horoscop 26 septembrie 2022. Capricornii simt puterea pe care o promite această zi, dar trebuie să știe că totul vine cu un preț și cu o condiție
HOROSCOP
Horoscop 26 septembrie 2022. Capricornii simt puterea pe care o promite această zi, dar trebuie să știe că totul vine cu un preț și cu o condiție
Zenbook Pro 14 Duo OLED (UX8402): device-ul de care nu vei dori să te desprinzi
PUBLICITATE
Zenbook Pro 14 Duo OLED (UX8402): device-ul de care nu vei dori să te desprinzi